Leva Obala Beograda Info – LOBI kao HOBI

Od danas u svakom autobusu BUS PLUS kontrola - 15.07.2013

Od danas u svakom Bus Plus autobusu kontrola

u Vesti od
Tara – T2

Saobraćaj u prestonici je u sveopštem haosu od kad je stupio na snagu letnji red vožnje čime je smanjen broj vozila gradskog prevoza. Gužve na stanicama, čekanje autobusa satima kao i vožnja u nehumanih neklimatizovanim uslovima su svakodnevna slika grada.
I dok se građani bore sa problemima gradskog prevoza, eto nama novih kontrolora.

Leto u Beogradu je počelo burno, sa mnogobrojnim problemima koji su prouzrokovali haotičan kolaps u gradskom saobraćaju zbog smanjenja broja autobusa kao i neadekvatnog tarifiranja sistema naplate karata. Trenutno je na gradskom asfaltu 30 posto manje autobusa, što direktno prouzrokuje još veće gužve na stanicama kao i višesatno čekanje istih. Paklene vrućine otežavaju problem jer zbog neprimerenog održavanja voznog parka dolazi do čestog kvarenja autobusa kao i nemogućnost davanja zamene.

Nervoza, loša volja i nezadovoljstvo postali su glavni, opravdani epiteti Beogradskog putnika. Gradski prevoz je iz dana u dan sve lošiji, zaduženja GSP-a polako a sigurno dovode do bankrota a Bus-Plus sistem potvrdjuje činjenicu da je odavno promašen projekat.

Bus Plus Kontrola u svakom autobusu 15.07.2013Rezultati gradonačelnikove vizije „modernog Beograda“ su nažalost poražavajući. Beograđanima nisu obezbeđeni bolji uslovi prevoza, niti mogu da se obezbede jer je budžet grada u deficitu ali problem se rešava zapošljavanjem još 700 kontolora po ugledu na evropske gradove. Pa se svi mi pitamo ko je ovde lud a ko zbunjen?

Beograd upoređuju sa evropskim gradovima poput Beča ili Dizeldorfa gde broj švercera ne prelazi 2 posto, dok u Štutgartu je ispod jedan posto. Ukoliko želimo da se ugledamo na evropski grad, onda to činimo globalno. Uložimo sredstva u poboljšanje gradskog prevoza i kvalitet usluga što će dovesti i do smanjenja švercera.

Evidentno je da putnik koji čeka autobus sat vremena, i kad ga dočeka jedva diše u istom neće tolerisati bahatost Bus Plus kontrolora jer će se najverovatnije taj isti autobus pokvariti pa vam karta više neće važiti. Naravno po ovih ne podrazumevamo nasilje, koje se dogodilo prošle nedelje na liniji 95.

Zanimljivo:  Prvi Borčanski Inkluzivni Festival okupio umetnike i osobe sa invaliditetom

Putnici leve obale Beograda na ivici nerava

Leva obala Beograda je poznata po izuzetno lošem gradskom prevozu koji defiluje gradom ne tako često. Broj autobusa smanjen, gužve nenormalne, uslovi vožnje katastrofalni a putnici sa pravom, nezadovoljni. Najveći problemi javljaju se na linijama 101,104, 105 i 106 kako zbog bahatosti samih vozača koji uredno kasne ili zbog nedostatka autobusa. Kašnjenje se opravdava odlukom koja je još uvek na snazi da se samo ulazi na prednja vrata a nedostatak autobusa kvarom istog.

Od danas u svakom autobusu Bus Plus kontrola 15.07.2013Dok smo se privikavali na nove odluke neke su i ukinute. Naime, Direkcija za javni prevoz je naložila GSP-u i privatnim prevoznicima da sa vrata svih vozila uklone nalepnice na kojima piše „ulaz” (zelene boje) i „izlaz” (crvene boje), a isto važi i za nalepnice postavljene preko celih vrata.

Iako su opravdanja brojna možemo samo da shvatimo da su izgovori paravan bahatosti, lenjosti kao i nebrige. Jer ukoliko autobusi sa okretnice Zeleni venac kreću u tačno propisano vreme, zašto na Omladinskom stadionu kasne prosečno po 15 minuta. Evidentno je da pripadaju istom gradu, istoj firmi, da svi poštuju odluku ulaska na prednja vrata, da su na svim početnim stanicama ogromne gužve, u čemu je onda problem. Da li je u dispečarima, vozačima ili putnicima što nemaju živaca da trpe svakodnevnu BUS PLUS torturu?

Bus Plus

Podsećanja radi, grad Beograd je sklopio ugovor na deset godina  s tročlanom konzorcijumom kako bi se uveo novi sistem tarifiranja, Bus Plus. Konzorcijum čine firme „Apeks“, „Lanus“ i „Kentkart“ koji predviđa da grad može da otkupi trenutni sistem tarifiranja po ceni od 5.6 miliona. Svake iduće godine, cena otkupa pada a nakon isteka ugovara, grad može pruzeti sistem bez obeštećenja. Dok je ugovor na snazi, „Apeks“ mesečno dobija 8.53 posto prihoda od prodatih karata .

Zanimljivo:  Planirana isključenja struje u sledećih par dana na levoj obali

No, od danas 15. jula će u svakom autobusu biti angažovan kontrolor kako bi se sprečilo švercovanje građana i čime bi se povećao budžet grada Beograda. Što znači da ćemo imati oko hiljadu kontolora, pored 270 „Apeksovih” radnika u plavim majcama, karte će pregledati novih 700 kontrolora u belim majcama sa grbom grada.

Mi građani leve obale Beograda ćemo opet biti proglašeni nesavesnim građanima koji bojkotuju sistem naplate karata. Iako s pravom možemo reći da se vozimo u najgorim  autobusima, koji su neklimatizovani, u kojima se ne može otvori prozor i disati od prašine, u autobusima koji redovno kasne ili se kvare,  ipak ćemo biti okarakterisani kao frustrirani putnici koji jedva čekaju Bus Plus kontrolora kako bi pokazali svoje nezadovoljstvo. Bez obzira što su kontolori često poznati po svojoj bahatosti i neljubaznosti, ne ulazite u polemiku jer Vas to samo može koštati živaca kao i džepa.

Od 24. juna broj prodatih karata kod vozača je povećan u proseku 12 puta, broj očitanih karata je uvećan za 160 posto, dok je za četvrtinu manje putnika kojima su izrečene kazne zbog „švercovanja”.

Sve je to divno ali je gospodin gradonačelnik zaboravio da se još uvek vozimo autobusima iz 20 veka i da još na našoj koži nismo osetili pozitivne vibracije „modernog Beograda“.


Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Poslednje iz Vesti

Idi na Vrh