in

Od 2030. godine od Batajnice do Pančeva preko Krnjače i Ovče

Do leta bi trebalo da bude potpisan međudržavni sporazum između Srbije i Rusije koji će omogućiti učešće ruskih kompanija u projektu razvoja i modernizacije BG voza.

To je rečeno danas u Moskvi na sastanku ministra zaduženog za inovacije i tehnološki razvoj Nenada Popovića i delegacije Beograda sa kompanijom „Sinara – Transportne mašine“ koja je zainteresovana da učestvuje u tom projektu.

– Razgovarali smo o konkretnoj realizaciji ovog projekta. Prema planu koji je napravila ruska vlada, oni će u roku od dve do tri nedelje našoj vladi predložiti međudržavni sporazum. Kada prođe proceduru u Srbiji mi bismo već u maju ili junu mogli da potpišemo taj sporazum – preneo je novinarima nakon sastanka zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Naveo je da u Beogradu već sada, bez metroa i razvoja prigradske železnice, u javnom prevozu dnevno imamo oko 2,5 miliona putnika, da sva vozila u javnom prevozu pređu dnevno više od 460.000 kilometara, ali da je neophodno da se prevoz dalje razvija.

– Plan je da u martu 2023. godine počnemo saradnju u tri faze na izgradnji BG voza. Ukupno će biti 39 novih kompozicija, više od 230 kilometara rekonstrukcije šina, izgradnja skoro 80 kilometara novih koloseka. Kada sve to budemo završili, mi ćemo do 2030. godine imati dve nove linije metroa i potpuno urađen BG voz koji će pokrivati ne samo kao što sada pokriva, Batajnica do Ovče već i sve do Pančeva. Biće mnogo više kompozicija na potezima prema Lazarevcu, Barajevu, odnosno Mladenovcu i Sopotu i biće spojen centar Surčina i aerodrom, kao i Obrenovac, sa centrom grada – rekao je Vesić.

Železnička stanica u Ovči

Dodao je, omogućiti da se ljudi brže prevoze i da mogu da planiraju svoj život, kao i razvoj Beograda u delovima grada koji sada nisu zanimljivi investitorima.

Vlasnik kompanije „Sinara – Transportne mašine“ Dmitrij Pumpjanski rekao je da su na sastanku razmatrali perspektive razvija veoma ozbiljnog projekta za Beograd i Srbiju koji se zove „Beogradski dijametar“ i koji se nalazi u fazi razmatranja.

– Razmatra se da u tom projektu uzmu učešće različite kompanije iz raznih zemalja, uključujući ruske kompanije. Preneli smo informaciju srpskom rukovodstvu da kompanija “Sinara“ ima sve kompetencije da učestvuje u tom projektu i u delu koji se tiče gradnje i u delu koji se tiče dopremanja kompozicija, njihovog servisiranja i održavanja – rekao je Pumpjanski.

Metro definitivno nećemo dobiti (više ovde), pominju se tramvaji (više ovde) ali verovatno ni od toga neće biti ništa, futuristička gondola je samo lepa ideja (više ovde), tako da možemo očekivati jedino BG voz i GSP šipka trans.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Kada će kraj problema sa kanalizacijom u Krnjači

Konačno kraj fekalnog jezera u Krnjači-barem za sada