Radovi na mostu Zemun- Borča napreduju, još nekoliko metara nedostaje pa da se iznad lepog plavog Dunava, konačno upoznaju i spoje Zemun i Borča. Na glavnoj konstrukciji nedostaje još šezdesetak metara u delu ka zemunskoj strani.
Polako ali sigurno Kineski most se sprema da pregazi reku Dunav jer mu nedostaje još nekoliko metara da se iznad reke spoje dve strane novog mosta. Naravno, to ne znači da je most gotov jer na glavnoj konstrukcije nedostaje jos šezdeset metara u delu ka zemunkoj strani.
U Direkciji za građevinsko zemljište kažu da radovi napreduju, vredno se radi tako da je od 362 metra glavnog raspona do sada uređeno čak 298 metara. Planirani radovi prema ovaj dinamici bi trebalo biti završeni do proleća. Deo mosta koji se spušta u banatsku ravnicu urađen je oko 90 odsto, a sada se osim na sredini pojačano radi i na delu ka Zemunu. Prema sajtu Beobuild koji prati sva gradilišta u Beogradu do sada je završeno neverovatnih 70% posla.
Ali i naše domaće firme rade po planu pa radovi na pristupnim saobraćajnicama itekako napreduju. Kroz oranice i žitarice odmakli su do puta za Ovču. Na prvih šest kilometara od mosta završen je trup saobraćajnice i ugrađena kamena podloga, koja je asfaltirana u dužini od skoro dva kilometra. S obe strane auto-puta su i biciklističke staze, koje su prekrivene asfaltom dužine 400 metara. Još ranije završeni su betonski propusti i armirano-betonske konstrukcije preko Velikog kanala i kanala Vizelj.
Zrenjaninska petlja takođe napreduje
Domaći srpski neimari ne posustaju, naprotiv vredno rade na izgradnji zrenjaninske petlje koja će obilaznicu spojiti sa putem od Beograda ka dotičnom gradu. Radovi teku i na izgradnji 550 metara dugačke mostovske konstrukcije preko pruge Beograd – Pančevo, gde je izgrađeno 25 od 32 stuba.
Očekuje se da asfaltiranje od mosta do Zrenjaninskog puta bude gotovo do kraja godine, a da se tokom 2014. završi petlja i nastavak do pančevačkog auto-puta. U narednih osam kilometara, do puta za Ovču, završava se pravljenje nasipa.
Podsećamo da kao datum svečanog otvaranja mosta Zemun – Borča figurativno je određen 20. oktobar 2014. godine pa su nastale špekulacije da Kinezi traže pomeranje termina za izgradnju pristupnih saobraćajnica. Pročitajte našu reportažu „Istina novog mosta Borča Zemun“ i biće Vam jasnije šta kasni i za šta se traži produžetak roka.
Međutim, Direkcija za građevinsko zemljište napominje da se o roku još ne treba govoriti dok se ne reše imovinsko-pravni odnosi sa 400 vlasnika parcela. Sa šestoricom čija imanja se nalaze na trasi između Zrenjaninskog i Pančevačkog puta, ti pregovori su poprilično teško išli, pa su se i odužili. Direkcija zbog toga sada pregovara sa izvođačem radova da se produži rok za izgradnju te deonice do avgusta 2015. godine.
Po svemu sudeći, sam most bi trebalo biti gotov za godinu dana ali pristupne saobraćajnice od Zrenjaninske petlje do Pančevačkog puta već najavljuju zakašnjenje i figurativno određenog datuma, avgust 2015. godine.
Slika sa foruma Beobuild i njegog člana „Veliki Vracar“
moram da vam skrenem paznju na tekstove koje objavljujete…
Objavite naslov, pa onda isto to u podnaslovu pa onda, po treci put to isto u uvodu i tek onda pochinje pricha…malo amaterski
ps. hvala vam za lepe vesti
Svaka cast na uvek svezim i nesvakidasnjim informacijama sa Leve Obale kakve ne mozemo naci ni na jednom drugom mestu.
Pozdrav!