Još pred kraj avgusta u medije je plasirana vest da će novi most na Dunavu, koji spaja Borču i Zemun, u narodu poznat kao „Kineski most“ kasniti 6 meseci i da Kinezi traže još novca.
Ne znamo da li Kineska kompanija CRBC koja gradi most i deo saobraćajnice stvarno sabotira našu kompaniju Ratko Mitrović. Da li stvarno kasne u ovom delu saobraćajnice, ni to ne znamo. Takodje, ne znamo ni to da li je problem eksproprijacija zemljišta. Ali znamo pravi istinu, a to je da most između Borče i Zemuna sigurno neće kasniti.
Jedino što trenutno može kasniti su pristupne saobraćajnice, i to ona koja spaja Zrenjaninski i Pančevački put, ali ne saobraćajnica od novog mosta do Zrenjaninskog puta.
Radovi na mostu Borča – Zemun napreduju odlično i trenutno je završeno 65% radova. U ovo se možete uveriti na slikama ispod kao i na specijalizovanom sajtu Beobuild koji prati sva velika gradilišta u Beogradu.
Pre nekoliko meseci kad smo objavili video snimak sa Dunava bilo je uređeno 120 metara glavnog raspona a sada je već završeno 240 od ukupnih 360 metra.
Što znači da je ostala još jedna trećina glavnog raspona mosta Zemun – Borča kako bi se kompletirala celina iznad plovnog puta Dunava. Ako se nastavi trenutnim tempom odnosno četiri segmenta nedeljno možemo očekivati spajanje Borče i Zemuna pre proleća.
Opet se podsećamo, ukupna dužina prvog dela projekta mosta Zemun – Borča sa pripadajućim saobraćajnicama iznosi 21,2 kilometar. Pored Kineskog mosta preko Dunava projekat obuhvata još i most preko železničke pruge i most preko kanala Sebeš. Sva tri mosta gradi kompanija CRBC, a saobraćajnicu od mosta do Zrenjaninskog puta dužine 19,1 kilometra domaća kompanija „Ratko Mitrović-Niskogradnja“.
Povodom vesti o kašnjenju mosta koju su preneli skoro svi štampani mediji u zemlji oglasila se i kineska kompanija.
„Prema podacima kompanije „Luis Berger“ koja obavlja poslove nadzora na ovom projektu, zaključno sa 1. oktobrom odnosno po isteku 63,9 odsto roka za izgradnju, kineska kompanija CRBC je završila skoro 70 odsto svojih radova“, glasi zvanično saopštenje CRBC.
Na pristupnim saobraćajnicama sve se odvija po predviđenoj dinamici. Radovi na saobraćajnici su odmakli do petnaestog kilometra. Na prvih šest, do Zrenjaninskog puta, završen je trup saobraćajnice, kao i podkonstrukcija, na kojoj je počelo postavljanje prvog sloja asfalta. Na ovom delu pristupa završeni su i betonski propusti preko postojećih kanala, kao i armirano-betonske konstrukcije preko Velikog kanala i kanala Vizelj.
Za samu Zrenjaninsku petlju u toku je izgradnja stubnih mesta, i sa leve strane i sa desne strane Zrenjaninskog puta.
Jedino što još nije sigurno jeste da li kasni i drugi deo projekta „Severne tangente“ tj. pristupna saobraćajnica koja spaja Zrenjaninski i Pančevački put. Međutim i na tom delu se paralelno odvijaju radovi na skidanju humusa i izradi nasipa od peska. Radovi teku i na izgradnji 550 metara dugačke mostovske konstrukcije preko pruge Beograd – Pančevo, gde je izgrađeno 25 od 32 stuba. Očekuje se da asfaltiranje od mosta do Zrenjaninskog puta bude gotovo do kraja godine, a da se tokom 2014. završi petlja i nastavak do pančevačkog auto-puta.
I tako do su drugi podizali čitanost i manipulisali pravim informacija mi vam iznosimo istinu jer ne sumnjamo da će sve biti završeno do 20. oktobra 2014. godine i da ćemo se za manje od godinu dana provozati zajedno preko mosta.
Foto: Nikola Đokić
Доста нам је интрига. Кина не треба да дозволи сплеткарења и подвале, треба да савесно заврши посао и уђе у српску легенду надам се да ће бити тако.
И, шта је овде истина? Ратко Митровић се жали да Кинези не исплаћују окончане ситуације на време!
Komentar…Tužna je ta istina o našem mostu….Nisam ni sumnjala da će nešto poći naopako,užas!!!
„Takodje, ne znamo ni to da li je problem eksproprijacija zemljišta.“
Eksproprijacija nije problem, zemlja je odavno prebačena u ruke grada tj. Gradske direkcije za izgradnju i ovo veoma lako može da se proveri u katastru grada Beograda.
Hvala vam za ovu informaciju. Konacno istinita vest koja je i dobra vest! Bas ste mi ulepsali dan.