Kontrolori Bus Plus-a počeli su da primenjuju grupnu strategiju pregledavanja karata u javnom gradskom prevozu. Umesto jednog kontrolora u vozilu,kreću se u grupama i sa strateških pozicija ulaze u autobuse i proveravaju putne isprave na relaciji dve-tri stanice.
Kontrolori u javnom gradskom prevozu već pet dana u grupama love “švercere”. Retko gde možete videti jednog kontrolora u autobusu jer sada se kreću u grupama i sa strateških pozicija ulaze u autobuse, a proveru putnih isprava vrše na relaciji dve- stanice.
Nadležni iz Bus Plus-a primorani su da promene taktiku kako bi povećali prodaju karata i naravno smanjili broj putnika koji ne plaćaju karte i ne poštuju tarifni sistem naplate karata izazivajući bunt i revolt kod savesnih građana platiša.
Nova strategija je kod pojedinih građana izazvala oduševljenje jer kako kažu muka im je da svako jutro slušaju raspravu nesavesnih građana i kontrolora. Dok strategija kod neplatiša je naišla na bunt, nezadovoljstvo ali su ipak primorani da otkucaju kartu.
Do sada kontrolori su bili raspoređeni po najdužim i najopterećenijim gradskim linijama gde je jedan radio celu smenu bez ulaska i izlaska. Ipak to nije dalo efikasne rezultate jer je švercovanje u gradskim linijama nastavljeno a broj napada na kontrolore povećano. Iako je prodaja karata u neku ruku povećana, procena je da se i dalje oko 50 odsto punika švercuje.
U gradu potrolira oko 900 kontolora, raspoređenih u grupama po šestoro kako bi svi građani poštovali tarifni sistem naplate karata. Nadležni kažu da plan rada kontrolora je podložan izmenama kako na dnevnom tako i na nedeljnom i mesečnom niovu. A cilj oscilacije plana jeste da se pregleda što više karata na svim gradskim i prigradskim linijama.
Da li će nova strategija uroditi plodom i švercovanju doći kraj, vreme će pokazati. Jedno je sigurno, smanjiće se napadi na kontrolore jer se kreću u gupama po šestoro, teško ih je zaobići i proći bez otkucane karte.