Do otvaranja novog tržnog centra u Borči je ostalo još tačno četiri dana a mi smo povodom toga uradili jedno istraživanje na temu koliko će otvaranje uticati na saobraćaj.
Iako mnogi razmišljaju samo o kupovini i o tome šta će sve moći da kupe i po kojoj ceni, iapk je među nama i onih koje ipak mnogo više brine kako proći pored tržnog centra, i kako će otvaranje istog uticati na okolne saobraćajnice.
Otvaranje novog tržnog centra je najavljeno u svim medijima tako da verujemo da će mnogi pohrliti u isti. Sa pravom se očekuje i gužva sa kojom je blokada Borče neminovna. Pa da krenemo redom…
Proširenje Zrenjaninskog puta kroz Borču
Priče o proširenju Zrenjaninskog puta kruže već decenijama unazad. Ipak, izgleda da država očigledno nema prevelikog interesa da ovaj projekat sprovede u delo.
U prošlosti je glavni problem bila nadležnost u vezi Zrenjaninskog puta, što više nije slučaj, jer je od aprila 2016. most prešao u ruke grada Beograda. Prema dostupnim informacijama, očigledno je da proširenja puta na ovoj deonici Zrenjaninskog puta u skorijem periodu neće biti s obzirom da su novi trotoari već postavljeni. Dodatno, u planu je i proširenje u Krnjači i pravljenje bulevara od čak 6 traka.
Od novog tržnog centra očekuje se da će država ostvarivati dodatne prihode a mi se nadamo da će isti ti nadležni uvideti da je proširenje Zrenjaninskog puta od raskrsnice „Putnik“ do petlje „Zrenjaninin“ neophodno. Posebno u situaciji kada izgradnja i otvaranje novog tržnog centra podrazumeva i veći protok saobraćaja i ljudi u ovom delu Borče.
Zabrana za teretna vozila na Zrenjaninskom putu
Još pre dve godine pisali smo o tome da li će otvaranje Pupinovog mosta usporiti saobraćaj na Zrenjaninskom putu, u delu kroz Borču. Posebno u periodu pre kraja radova na drugom delu obilaznice od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta.
Ponadali smo se da će teretni saobraćaj biti zabranjen na delu Zrenjaninskog puta od Borče do Pančevačkog mosta. Naravno, pod zabranom mislimo na vozila u tranzitu, ne i za ona koja isporučuju robu prodajnim objektima na pomenutom delu puta.
Sekretarijat za saobraćaj Beograda kao da uopšte nije razmatrao ovaj slučaj i izgleda da i neće u narednom periodu.
Zbog puno slika i teksta istraživanje je podeljeno u nekoliko strana…
Dugorocno resenje broj 4 – prosiriti deo ulice Bratstva i jedinstva na 2+2, da ovi koji idu pravo i levo na Zrenjaninac ne guse ove koji imaju uslovno desno.
Nego, reportaza je odlicna ali mislim da svi mi u Borci to vec znamo, vi ste Lobi, ajde da se napravi neka peticija pa da probamo da uradimo nesto po tom pitanju… ovako samo kukamo jedni drugima.
Bilo bi divno kada bi napravili mostić preko kanala i spojili Zbeg sa Šopijem, ne bi morali da kružimo oko Grede da bi došli na parking a koristilo bi i kupcima iz Padinske, Kovilova, Glogonjskog i ostalih naselja. Zamislite kolika gužva će se sliti na semafor kod Pikola? Biće grozno.
Slazem se sa Tamarom treba spojiti nekim mosticem Pretok i druga naselja preko Zbega..da bi se malo rasteretio zrenjaninac..ovako zvuci kao politicki slogan ..Zrenjaninac nema alternativu..:)))
Čemu da se nadamo, kad ni ovu rupu na raskrsnici Karlovačke mitropolije sa Zrenjaninskim putem (od metar u prečniku i 20 cm u dubinu) ne mogu da asfaltiraju već četiri meseca?!
Ne da ne mogu, nego jednostavno neće!
Generalno, sve sa ove strane Dunava se radi kao da je u pitanju palanka, a ne veći deo najveće gradske opštine.
I to je toliko očigledno: semafori (svaki drugačiji, kao da ih kradu odnekud i postavljaju kod nas), ivičnjaci (malo kamen, malo beton, malo spušteni, malo…), ležeći policajci (ima li ih već preko 100?).
Koliko je ograničenje brzine na obilaznici, 2 godine od otvaranja? Obećanih 80 km/h? Biće. Ali pred izbore 2020. godine. Ili posle njih?
Zeleni talas o kom ste pisali je funkcionisao nedelju dana.
I još nešto: za čije babe zdravlje „pešački“ semafori na zrenjanincu zaustavljaju saobraćaj, a pešaka nigde na vidiku? Imaju na sebi tastere, zna se kako oni treba da funkcionišu. Samo, na ovoj strani Dunava važi drugačija logika…
Da se ne lažemo, sete nas se samo pred izbore i zato, bez peticija ili čak i blokada zrenjaninca, ovde se ništa u skorijoj budućnosti neće promeniti…
Mnogo moze da se uradi , ali dok se ne ljudi ne podignu i ne zatraze to nesto nece ni dobiti …
Zrenjaninski put ima dnevni protok od oko 50 000 vozila i konstanto se povecava broj istih .
Da li bilo koja saobracajnica u gradu osim autoputa ima veci broj . Nema !
Sta je sa kanalizacijom . Obecanje za narednih pet godina …
Odmah i sad . To treba biti zahtev !
i da se uradi prustup u shoppi direktno sa zrenjaninca, bez ulaska u Borcu.. i to bi delimicno pomoglo rasterecenju raskrsnice..
Vesic je pre godinu dana obecao preuredjenje zrenjaninca i prosirenje do petlje za Pupinov most kada predje odrzavanje na grad Beograd sto se i desilo ove godine. Pa biciklisticka staza do pola puta od mosta do petlje. Da ne pricam o kisnoj kanalizaciji, davimo se u vodi kad padne i najmanja kisa. Navodno nisu mogli da rade zrenjaninac jer je bio u nadleznosti republike. Ocigledno da lazu iz sve snage i ne misle na sutra. Cim su osvojili vlast na Paliluli istog momenta su zaboravili sva obecanja do tada. Samo vas gledamo Jovicicu, Vesicu…
Zašto se leva obala ne odvoji konačno od Palilule, a ne sve pare da idu u centar?? Što neko reče, ovde je bukvalno kao palanka, nema pristojne prodavnice sa nekim normalnim izborom proizvoda, pa ja u Krnjači ne mogu nigde da kupim cherry paradajz sem ako ne odem u Metro?!