Pogledi nadležnih lica za funkcionisanje „BG: voz“-a uprti su u daljinu – čekajući najavljene izmene od sledećeg aprila. Na njima je da analiziraju nastajuću situaciju i razmotre opcije koje se prirodno nameću.
Već smo pisali o tome kako će od sledećeg aprila, kada počne rad na modernizaciji pruge od Prokopa do Stare Pazove, red vožnje „BG: voz“-a biti proređen. Saobraćaće po nedeljnom redu vožnje, na svakih sat vremena.
U planu je i restruktuiranje postojećih, ali nefunkcionalnih garnitura vozova i kompozicija koje bi trebalo da počnu svoj novi život na liniji Resnik-Prokop od sledećeg proleća. Po planu bi se i višak kompozicija sa linije Ovča-Batajnica mogao izmestiti na novu liniju dok traju radovi.
Nadležni, takođe, razmatraju i tehničke mogućnosti produženja linije Resnik-Prokop skroz do Ovče. U tom slučaju putnici sa leve obale ne bi morali čekati po sat vremena ukoliko se upućuju ka Pančevačkom mostu, Vukovom spomeniku, Karađorđevom parku, Prokopu ili dalje. Ukratko rečeno, jedinu štetu bi pretrpeli putnici koji se voze ka Novom Beogradu, Zemunu i Batajnici.
Ono što je izvesno jeste da „BG: voz“ neće zaživeti sigurno u naredne četiri godine ka Barajevu, Lazarevcu, Lajkovcu, Ripnju, Sopotu i Mladenovcu, i pored inicijative i apela predsednika tih opština.
Sveukupno, železnički saobraćaj će od sledeće godine doživeti značajne promene, na bolje ili gore. Nadležne službe će se dobro pomučiti ukoliko imaju želju da izmenjeni režim rada profunkcioniše bez problema. Njihove oči, stoga, gledaju daleko u budućnost, za razliku od putnika.
Vozili smo se prethodnih dana linijama „BG: voz“-a da utvrdimo koliko se poštuje red vožnje.
Putnici, pak, poslednjih nedelja na liniji od Ovče do Batajnice gledaju u pravcu horizonta, bacajući letimične poglede na časovnik. Voz kasni!
„BG: voz“ se, u vreme svog ustaljenja na liniji Pančevački most-Batajnica, ali i u vreme produženja do Ovče, pokazao kao krajnje efikasno i funkcionalno sredstvo prevoza. Vozovi su bili tačni gotovo u minut, sve do skoro.
Danas, mnogi sugrađani kojima je voz primarni vid saobraćaja negoduju zbog kasnijih polazaka sa početne stanice Ovča. Naravno, strpljivo čekaju i voz uglavnom dođe sa zakašnjenjem od pet ili šest minuta.
Nedostatak informativnih displeja na stanicama na levoj obali u njima budi ponekad i sumnju da će voz uopšte doći. A navikli smo da voz nikada ne kasni i, ako se to desi, to može značiti samo da se dogodila havarija na mreži ili da je uzrok nedolaska neki spoljašnji uticaj na rad linije.
Ovoga puta – ništa. Na prugama nema vanrednog zastoja niti havarije. Ne postoje informacije na stranici „Železnica“ o mogućim kašnjenjima vozova niti je red vožnje ažuriran. Na snazi je i dalje red vožnje ustanovljen u decembru prošle godine. I niko ne zna da kaže zašto voz kreće iz Ovče sa nekoliko minuta zakašnjenja.
U drugom smeru, od Batajnice ka Ovči, nismo beležili ustaljena kašnjenja. Vozovi stižu na stanice na levoj obali ponekad na vreme, a ponekad i sa ponekim minutom kašnjenja. Činjenica je, pak, da u ovom smeru vozovi na prethodne stanice uglavnom dolaze u planirano vreme.
Pre nekoliko dana kontaktirali smo nadležne putem elektronske pošte, ali po ovom pitanju (još) nismo dobili odgovor. Dok ne dobijemo odgovor ili se nešto u međuvremenu ne promeni, možemo svim saputnicima u „BG: vozu“ dati samo savet da, gdegod da kreću, računaju na kašnjenja.