Leva Obala Beograda Info – LOBI kao HOBI

Terminus Borča 3 – na terenu (skoro) sve redovno

u Istraživali smo... od

Poslednjih godina linije gradskog prevoza na levoj obali prati negativan trend po pitanju broja raspoređenih autobusa i polazaka.

Neke od činjenica su zvanične objave Sekretarijata za javni prevoz, a neke i lična zapažanja građana. Tako nam se u poslednje vreme javljalo dosta ljudi koji se pitaju zašto sve više čekaju autobuse koji polaze sa terminusa Borča 3.

Nisu, naravno, problemi samo čekanje i moguća kašnjenja ka svojim destinacijama, već i krcati autobusi u koje više ne može ni igla da stane nakon nekoliko stajališta. Zato smo išli do terminusa nasumičnog dana u nasumično jutarnje vreme da proverimo.

Prva impresija je da se, zapravo, skoro svi polasci ostvaruju. Problem je taj što je u pitanju tek jutro i da čak i najefikasniji mogući sistem može da se raspadne usled popodnevnog špica i ne čudi što se mnogi autobusi čekaju znatno duže nego očekivano i što, primera radi, na stajalištu kod Pančevačkog mosta ne može ni da se uđe. Mnogobrojna raskopavanja grada samo dodatno pogoršavaju situaciju.

Nego, da krenemo o svakoj liniji posebno:

Linija 85

Jedna od novijih linija gradskog prevoza, od izgradnje Pupinovog mosta produžena do terminusa Borča 3. Samo građani Borče znaju koliko im je ova linija značajna. Mnogi više ne moraju koristiti 95 do Zelenog venca pa presedati samo da bi stigli u Zemun, Novi Beograd, Čukaricu. Ova linija sve više postaje nužno zlo jer se autobus dugo čeka i u njega teško ulazi.

Zanimljivo:  U biblioteci u Borči uskoro tribina o zdravom životu

U sat vremena tokom jutra po redu vožnje treba da se ostvare četiri polaska i sva četiri su se ostvarila skoro u minut u odnosu na red vožnje. Ipak, 3 do 4 polaska na sat vremena nije dovoljno i red bi bio da nadležni razmotre pojačavanje ove linije. Trasa linije ipak ne pogađa kritične tačke u saobraćaju i ne bi predstavljalo problem da se trasa optereti još jednim gradskim autobusom.

Linija 95

Najčešća linija na ovom terminusu i među top linijama u celom sistemu gradskog prevoza. Nijedna linija ne može da se meri sa njom po broju putnika koje opslužuje.

Od 12 planiranih polazaka po redu vožnje ostvareno je samo 10. To je minorna razlika uzevši u obzir da prolazi na 6-7 minuta umesto planiranih 5-6. To je možda posledica sporijeg saobraćaja tokom jutarnjeg špica, a svi znamo koji je vatreni pojas saobraćaja na njenoj trasi. Takve okolnosti uzimaju maha popodne kada autobus više liči na one indijske vozove sa sve narodom okačenim o vagon i to je nešto što bi moralo da se promeni.

Zanimljivo:  Još 3 dana do otvaranja Lidla u Borči, evo šta vas očekuje

Linija 96

Kako se trasa ove linije umnogome poklapa sa trasom prethodne, mudri oci iz Sekretarijata su odlučili da smanje broj polazaka i zbog toga ta linija više nije pouzdana kao nekad.

Sva četiri planirana polaska su obavljena, uz do tri minuta kašnjenja, što nije strašno.

Linija 105L

Najređa linija, lokalnog tipa jer povezuje Ovču i Borču.

Sva tri planirana polaska tog sata su ostvarena tačno u minut. Ovo je, inače, karakteristika linija sa manjim brojem autobusa i polazaka, pa zato i ne čudi.

Sve u svemu, zbog raskopavanja grada i zastoja na mnogim mestima preporučujemo svim korisnicima gradskog prevoza da se naoružaju strpljenjem i da kreću ranije, jer gužve su neizbežne i dok nadležni ne ostvare bolje uslove za narod i gradski prevoz, svi smo osuđeni na čekanje, guranje i laktanje. Nažalost.

Povezane teme:

2 komentara

  1. Поштовали “лобисти” Као неко ко свакодневно иде у Земун, свакако сам се јако обрадовао новом мосту и линији 85. Међутим нема дана да бар у једном правцу не чекам бус минимум 45мин. Редовно се не реализују поласци у јутарњим часовима, поготову 05:07 ч. Ту су и други не реализовани поласци око 13ч. Питам се да ли сте имали толико среће да су сви поласци реализовани тог дана када сте Ви проверавали? Пријављивао сам саобраћајној инспекцији више пута, и наравно ником ништа. О бахатости диспечара на самом терминусу нећу ни да говорим. Поред тога, присутан је и проблем тј пракса да бус пре него што дође до последњег стајалишта, заустави и испусти путнике подаље од одредиста што могу понекад да разумем ако је стајалиште препуно аутобуса али не могу да разумем ако је празно или притом још пада киша. Што се мене тиче, могу да укину скроз 85, вратио сам се на 95, па са зелењака у Земун. Влада безакоње и никоме се не може обратити за то. Знам из искуства.

    • Proveravali smo 85 na terminusu Borča 3 i iznenadili smo se što smo ih sve u minut ispratili tokom malo jače od sat vremena. Ali znamo da to nije uvek tako i često dođe do takvih situacija.

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Poslednje iz Istraživali smo...

Idi na Vrh