in

Kuda će zapravo prolaziti autoput Beograd – Zrenjanin

Država Srbija je, kako je otkriveno u Insajderovom serijalu “Prodaja”, prodajom imovine PKB-a  Al Dahri prodala i parcele koje su obuhvaćene planom izgradnje puta Beograd-Zrenjanin. 

To znači da će država, prema postojećem planu, morati da otkupljuje parcele od Al Dahre, ali po tržišnim cenama.

Uprkos zvaničnoj dokumentaciji koja sve to dokazuje, predstavnici vlasti više puta su tvrdili da trasa budućeg autoputa neće prolaziti kroz zemljište prodato Al Dahri.

Na pitanje Insajdera na koji način će to biti izbegnuto, ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović kaže da će te predloge dati struka, da ideja već postoji ali da neće da je otkriva.

Iako ministarka Mihajlović tvrdi da će predlog trase dati struka i firma koja pobedi na tenderu, rekla da će gradnja autoputa u dužini od 58 kilometara od Beograda do Zrenjanina početi 2020. godine, da će koštati između 300 i 350 miliona evra, i da će radovi trajati tri godine.

Imajući u vidu da je ministrka tačno navela rokove, cenu i dužinu autoputa, postavlja se pitanje na osnovu čega su izneti ti podaci ako je trasa budućeg autoputa, pa samim tim i dužina i dalje nepoznata.

Šta tvrde predstavnici vlasti, a šta su činjenice

Prema istraživanju Insajdera, na osnovu zvanične dokumentacije činjenice su sledeće:

  • Prostorni plan za proširenje puta Beograd – Zrenjanin Ministarstvo građevinarstva je stavilo na javni uvid još u aprilu 2018. Plan je prošao javni uvid.
  • Pet meseci kasnije, država prodaje Al Dahri imovinu PKB-a u koju spadaju i parcele neophodne za budući put.
  • Dva meseca posle prodaje, u novembru 2018. godine, pokrajinska uprava za kapitalna ulaganja donela je odluku da sprovede tender i dodeli CIP-u i novosadskom AG Institutu posao izrade tehničke dokumentacije za izgradnju puta Zrenjanin – Beograd, sa parcelama koje su prodate Al Dahri, a koje se navode u ugovoru. Samo u delu dužine oko 15 kilometara, od Padinske Skele do Čente, novinari Insajdera su utvrdili najmanje 27 katastarskih parcela koje su pored puta tj. u zoni planiranog proširenja.
  • Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović je ranije, odgovarajući na pitanja novinara Insajdera, izričito tvrdila da se od važećeg projekta odustalo i da će se umesto brzog puta graditi autoput.
  • Osim toga, dok ministarka Mihajlović tvrdi da je doneta odluka o tome da će se graditi autoput, umesto postojećeg projekta proširenja puta, takva odluka nije doneta.
  • Takođe na sajtu Ministarstvu osim projekta za proširenje postojećeg puta, ne postoje informacije o bilo kakvom drugom planu ili odluci da se od proširenja odustaje.

Za otkup zemljišta prodatog Al Dahri država bi mogla da plati i do 20 puta veću cenu

Ni ministarka Mihajlović ni premijerka Brnabić nisu imale objašnjenje kako je moguće da Ministarsvo navodi da je u septembru doneta odluka o odustajanju od proširenja Zrenjaninskog puta.

Ministarka Mihajlović

Samo dva meseca kasnije, pokrajinska uprava za kapitalna ulaganja sprovede tender i dodeli CIP-u i novosadskom AG Institutu posao izrade tehničke dokumentacije za izgradnju brze saobraćajnice i to upravo po projektu koji podrazumeva proširenje postojećeg puta.

Da bi za otkup tog zemljišta država mogla da plati i do 20 puta veću cenu od one po kojoj je zemljište prodato Al Dahri pokazuju podaci o nedavnoj ekproprijaciji poljoprivrednog zemljišta za izgradnju deonice Koridora 11 od Surčina do Obrenovca.

Država, Javno preduzeće Putevi Srbije su, prema dokumenatciji u koju su uvid imali novinari Insajder, zbog izgradnje tog puta, vlasnicima zemljišta u Jakovu i Boljevcu 2016. godine morali da plate nadoknadu u iznosu od 25 do 50. 000 evra po hektaru dok je za hektar poljoprivrednog zemljišta u Surčinu isplaćivano čak 130.000 evra po hektaru.

Država je zemljište Al Dahri prodala za oko 4.700 evra po hektaru.

Oglašena prodaja zemljišta državnog PKB-a sa osam puta većom početnom cenom po hektaru nego što je platila Al Dahra

PKB Korporacija, koja je sa manjim delom imovine ostala u državnom vlasništvu, krajem marta ove godine oglasila je na prodaju 55 hektara poljoprivrednog zemljišta po početnoj ceni od 38.000 evra po hektaru.

Kako je otkriveno u serijalu Insajdera „Prodaja“, Al Dahri je prodata imovina PKB-a, ali ne i PKB. U toj transakciji, država je pre samo nekoliko meseci Al Dahri prodala 17.000 hektara za oko 4.700 evra po hektaru.

Oglas za prodaju preostalog zemljišta je i zvanična potvrda istraživanja Insajdera da je država ispod svake cene prodala zemljište kompaniji iz UAE.

Izvor: www.insajder.net

2 komentara

Odgovori
  1. Kažu da firma AL DAHRA SERBIA pripada šeiku AL MUSLIU i njegovom polubratu i da nema nikakve veze sa firmom AL DAHRA iz UAE osim što nosi njihovo ime i za to firma iz Srbije plaća ili je već otplatila debelu novčanu nadoknadu. Prema tome sav novac od prodaje zemljišta za izgradnju autoputa ide šeiku AL MUSLIU. Da se Vlasi ne dosete.

Leave a Reply

Romska deca iz Jabučkog na pozorišnom festivalu ASSITEJ-a

Sugrađani bez vode zbog novog pucanja cevi kod Đurđenovca