in

Da li postoji način i volja da se nađe rešenje za gužve na Zrenjaninskom putu?

Podstaknuta člankom „Mit o zelenom talasu na zrenjaninskom putu” osetila sam potrebu da, bez pretenzija ka novinarskom poslu, opišem kako izgleda svakodnevni problem stanovnika leve obale Dunava koji se, koristeći bilo koji vid prevoza, uputi ka nekom od delova grada Beograda.

Jedna od stvari koju je nemoguće ignorisati jeste potpuni saobraćajni kolaps na zrenjaninskom putu.

U pitanju je put koji se svrstava u magistralne puteve i kao takav trebalo bi da bude svrstan u najvažnije puteve u državi, njegova izgradnja i održavanje trebalo bi da budu obaveza republike, a brojni standardi koji se odnose na širinu trake, stanje i elemente puta…morali bi biti ispoštovani.

Mnogo je faktora koji utiču na stvaranje potpunog haosa na pomenutom putu.

Jedan od problema broj jedan svakako je broj nesinhronizovanih semafora (13 na razdaljini od nepunih 6 kilometara). Objašnjenje koje se navodi jeste da se na ovaj način kontroliše broj vozila ka Pančevačkom mostu, i da se na taj način smanjuje gužva na njemu, a sve u cilju bezbednosti svih učesnika u saobraćaju.

Semafori, na žalost, nisu jedini problem sa kojim se suočavaju stanovnici svih naselja uz levu obalu Dunava.

Svedoci smo da je već skoro dva meseca većina putničkih i teretnih vozila iz pravca Pančeva prinuđena da kao alternativni put ka Beogradu koristi puteve kroz naselja Ovča i Krnjača.

Uske ulice, nepregledne kolone, velike gužve i manjak tolerancije svakako postaju nerešiv problem za one koji se uključuju na zrenjaninski put. Ovo je činjenica koja znatno multiplikuje pomenuti problem.

guzva-zrenjaninac-2016

Takođe, novootvoreni šoping centar je, uz brojne pogodnosti koje je doneo svojim otvaranjem dodatno stvorio gužve, posebno na najproblematičnijem delu zrenjaninskog puta (od mosta Mihajlo Pupin do raskrsnice „Putnik”).

Primera radi, puno vremena i strpljenja vam je potrebno kako biste se iz ulice Mokrinska uključili na zrenjaninski put.

Uključenjem na glavni put problemi se ne završavaju. Nepreglednu gužvu stvara semafor u ulici Bratstva i jedinstva na raskrsnici sa zrenjaninskim putem. Realno je očekivati da ćete distancu od svega 200 metara prelaziti duže od 10 minuta.

Uz iskrenu želju da će nadležni za ova pitanja naći način da na brz i efikasan način reše pomenute probleme, sugerišem neke kratkoročne, ali verujem delotvorne predloge:

  1. Uvesti novu liniju koja će saobraćati preko Pupinovog mosta. Ideja je da se rastereti saobraćaj na delu puta ka pančevačkom mostu i da se stimulišu sugrađani da u većoj meri koriste GSP
  2. Povećati broj polazaka na liniji 85 koja saobraća na relaciji Borča-Banovo Brdo, posebno u ranim jutarnjim i popodnevnim satima. Autobusi trenutno saobraćaju na 13 minuta, ali je zbog povećanog broja putnika, koji kao alternativu koriste ovu liniju, gužva u autobusima nezamisliva. Velike su gužve na svim stajalištima na ovom delu zrenjaninskog putu, a verovatnoća da ćete uspeti da uđete u autobus 85 minimalna (iz ličnog iskustva govorim)
  3. Efikasnija kontrola i regulisanje saobraćaja od strane saobraćajne policije.

Iskreno se nadam da će nadležni naći adekvatne načine kako bi se problemi naselja na levoj obali Dunava trajno rešili u što kraćem roku.

Anđelina P.

11 komentara

Odgovori
  1. neznanje I neiskusnost tih koji su zaduzeni za planinjare protoka saobracaja je dovelo do toga dugo godina sam putovao na tom zrenjaninskom putu od vrbobskog do beograda zadnji put 1985 pa nekada I peske kad promasim autobus 102 I to nocu guzve nisu bile I drago mi je da nisam tamo sada da cekam u guzvi mislim problem resiti je dodati jos po jednu liniju jer ima vise ljudi I sa time I vise automobila

  2. Obavezno povećati broj autobusa na liniji 86. Ovaj red vožnje je isti od kad je uvedena ova linija, a niko od nadležnih nije uzeo u obzir broj dece koja su od tada sa namerom upisala škole u Zemunu jer im je bliže. Ujutru su stvarno nemoguće gužve u autobusima.

  3. Koristim svakodnevno liniju 85, a u jutarnjim satima od pola 7 do pola 8 je nemoguce uci na stanici groblje zbeg prema Zemunu.Potrebno je bar u tom periodu povecati broj vozila.

  4. Treba početi od relativno izvodljive stvari, a to je proširenje raskrsnice BiJ/Zrenjaninski put i to onog dela na izlasku iz Borče. Drastično bi se smanjila gužva kada bi vozila mogle u dve kolone (levo ka Skeli i desno ka Putniku) da izlaze. Sada je najveći problem zbog toga, a posebno je izdražen kada u raskrsnicu uđe 85, jer dva automobila i nekako mogu stati, ali sa 85icom nikako. Nravano da je proširenje ZP prioritet, ali ovo su mogli da reše tokom zatvaranja ulice zbog priključenja na kanalizaciju, ako ne još kada je rađen novi most (ako ne pre XX godina). Ko zna, možda i doživimo da prošire ZP od Putnika.
    Bitno da se postavlja još jedan semafor (Roda) i da svaki dan pređem preko više ležećih nego što mesec ima dana… Mislim da bi, oni koji ih seju po Borči, trebali da plaćaju odštetu svim vlasnicima vozila, ili bar da se pri registraciji ne plaća naknada za upotrebu puteva 🙂 Ili bolje da ćutim, uvešće naknadu za upotrebu ležećih policajaca.

    • Kao da sam ja pisao. Isti sam komentar ostavljao na vesti jos dok se gradio Shoppi, i predlagao Lobiju da napravi peticiju i da pocne da se lobira za te stvari.

  5. Svi samo o Borci,a mi gde smo mi stanovnici Jabuckog rita.Sta smo ko smo mi kojoj grupi gradjana pripadmo.Autobusi su nam gori od onog iz Ko to tamo peva.Hladni,prokisnjavaju,kasne ili uopste ne dolaze.Da li postoji neko da se angazuje za nas,nasu decu,strce ,invalide.Bila bi zahvalna na bilo kakvom pomaku pa neka i dalje idu na 55 minuta samo neka su topli pa cak sa drvenim sedistma.Ipak nije ovo kraj sveta i mi smo ljdi koji rade,skoluju decu,lece se i doprinose nesto nasem Beogradu i Borci.Hvala!

Leave a Reply

Nikada u Borči nije bilo ovoliko ljudi na jednom mestu (FOTO)

Tek nakon dve godine korigovan red vožnje 105 i 105L