Radovi na delu obilaznice oko Beograda, koji se nalazi na našoj levoj obali privode se kraju. Nažalost, ne onim tempom koji je najavljen pre početka radova jer je prvi rok za završetak dela obilaznice od Zrenjaninske petlje do Pančevačkog puta bio avgust mesec.
Juče, 3. oktobra 2015, svečano je otvorena deonica puta od Zrenjaninske petlje do Ovče. Dužina ovog dela obilaznice je 7,6 kilometara. Otvaranju su prisustvovali predstavnici aktuelne Vlade Republike Srbije, kao i ambasador Kine u Srbiji Li Mačang.
Ono što je nama bilo posebno zanimljivo je deo govora premijera. On je izjavio sledeće: „Ovo je najbrži i najbolji autoput koji postoji danas u Srbiji.“
Autoput jeste državni put koji je namenjen isključivo za saobraćaj motornih vozila, sa fizički razdvojenim kolovozima po smerovima, denivelisan raskrsnicama, potpunom kontrolom pristupa, koji ima najmanje dve saobraćajne trake i jednu zaustavnu traku za svaki smer i kao takav obeležen propisanim saobraćajnim znakom. – Zakon o javnim putevima, izvor: www.mup.gov.rs
Prema tome, pomenuti deo puta koji je otvoren nije autoput.
Drugo, ograničenje na ovom delu obilaznice je 50 km/h. Tako da nikako nije ni „najbrži“.
Smatramo da uslovi u kojim se obavlja saobraćaj na obilaznici dozvoljavaju veće ograničenje brzine kako bi čitava obilaznica dobila brže prolazno vreme i pravu poentu.
Ministarka Zorana Mihajlović izjavila je da će preostali deo obilaznice od Ovče do Pančevačkog puta biti završen do kraja godine i samim tim će biti završen projekat izgradnje Pupinovog mosta sa pristupnim saobraćajnicama u dužini od ukupno 21 kilometar.
Raskrsnica obilaznice i Ovčanskog puta biće regulisana semaforima.
Otvaranje narednog deola obilaznice, tj. završetak Severne tangente od izuzetnog je značaja za celu levu obalu. Svi smo svedoci mnogo većeg prisustva kamiona i šlepera na Zrenjaninskom putu otkad je otvoren Pupinov most. Završetkom obilaznice do kraja godine sav tranzit kretaće se tom trasom a samim tim će Zrenjaninski put biti rasterećeniji.
U skladu sa tim, u narednom periodu očekujemo rešavanje problema uskog grla od „Putnika“ do Zrenjaninske petlje gde su samo dve trake i put u jako lošem stanju.
Slike preuzete sa: www.beobuild.rs/forum