in

Razvoj infrastrukture do 2033. godine bez većih investicija na levoj obali

Pre dva dana je u Starom dvoru predstavljen plan razvoja saobraćajne infrastrukture grada do 2033. godine. U pomenutom planu osim postojeće linije BG voza do Ovče i novog mosta na Adi Huji ništa više ne obuhvata levu obalu.

Postojeća linija BG voza i dve linije metroa činiće „kičmu“ gradskog prevoza u budućnosti. Plan je da se rastereti centar grada, izgradnjom novog mosta preko Ade Huje, tunelom koji će spojiti savsku i dunavsku padinu, novim savskim mostom i tunelom kroz Topčider.

Ovo su ujedno i tri pravca razvoja saobraćajnog sistema prestonice u narednih 16 godina.

SPECIJAL o novom mostu Zemun – Borča - 2014
Dobili smo Pupinov most i to nam je dosta!

Master plan saobraćajne infrastrukture Beograda do 2033. godine u ponedeljak je u Starom dvoru predstavio gradonačelnik Siniša Mali.

Razvoj će ići u tri osnovna pravca: uvođenje novih linija BG voza, investicije u putnu infrastrukturu i izgradnja prve dve linije metroa.

BG voz trenutno ima jednu liniju od Batajnice do Vukovog spomenika i odatle do Ovče – podsetio je Mali.

I dodao – Trenutno se radi rekonstrukcija pruge i mreže za novu liniju od Vukovog spomenika do Resnika. Sledeći korak je povezivanje Aerodroma „Nikola Tesla“ i Surčina sa Novim Beogradom. Potom ostaje još jedna linija koja bi trebalo da poveže Makiško polje i Karaburmu.

Stanica BG voza u Krnjači
Stanica BG voza u Krnjači

Prva linija metroa pak, trebalo bi da ide od Makiškog polja, preko centra grada, do Mirijeva, a bila bi duga 22 kilometra. Druga linija, duga skoro 20 kilometara, prema planu bi trebalo da saobraća od Zemuna, preko Starog grada, do Ustaničke ulice.

Ipak, da bi saobraćaj funkcionisao, a centar bio rasterećen, do 2021. trebalo bi da se završi izgradnja obilaznice oko Beograda, spoljne magistralne tangente i unutrašnjeg magistralnog prstena.

Upravo se u okviru toga nalazi izgradnja mosta preko Ade Huje i tunela kroz Topčider, zatim tunel koji će spojiti Savski amfiteatar i dunavsku padinu, ali i novi most na Savi.

Prema rečima Erola Tena, predstavnici tima konsultantske kuće WSP, ključna godina za BG voz je isto 2021, kada bi trebalo da dobije treću liniju od aerodroma do Novog Beograda i četvrtu od Makiša do Karaburme.

Tek tada bi moglo da počne izgradnja metroa, koji bi potpomogao razvoj drugih delova grada poput Luke Beograd, Ade Huje, blokova 18 i 26, Makiša.

Očigledno je da će razvoj leve obale možda dočekati neka buduća pokolenja, iako je godinama kruži priča o „Trećem Beogradu“ ili „Novom Novom Beogradu„.

2 komentara

Odgovori
  1. Gledaj ovako! Ajde mi daj molim te odgovor, koliko ljudi (lobanja) ljudskih zivi na Paliluli a zatim i do prirodnih granica. Ako ne odem sutra u onu stranku i da postavim par pitanja. Ziv nisam. Nego nije sefte da nesto pitas ljude iz vlasti, a oni nisu nafilovani info. Pre cu stici da me primi predsednik I u tri reci objasni. Koliko kosta ta famozna kanalizacija. Koju Evropa nije videla. Daj ima nas precise, dace svako domaćinstvo za to. Nego nema tu sta da preskoči, da ima. Imali bi mi kanalizaciju davno. Bole vas kita bre sto mi tonemo. Alooo bre nova kuca tek napravljena vredi preko sto soma ali tone. Ne nema tu price s pacerima. Ni sluha ni prostora za kompromis. Nema ko nas od vlasti nije lagao. Da se jedan ministar doselili ovde, dila bi kanalizaciona sa mirisom lavande… Ako ne znas, pusti Kinez, gledaj i tapsi. Ili ni ta lekcija nije bas savladana?!

  2. Mislim da bi Borca trebala da se odvoji od Beograda i postane grad za sebe kao i Zemun. Da ubire porez od svojih stanovnika i firmi na njenoj teritoriji i ulaze u Borcu a ne u centar Beograda.

Leave a Reply

U nerazvijenom delu Palilule biće asfaltirane 32 ulice

Za sad lista za upis na vrtiće proširena za 1015 mesta