Na današnji dan, 18 decembra, prošle godine svečano je otvoren dugo očekivani most na Dunavu u Beogradu koji je spojio Borču sa Zemunom, Banat sa Sremom – Pupinov most.
Pupinov most je bio toliko popularan da su mnogi Beogra]ani turistički posećivali most posebno nakon otvaranja i tokom novogodišnjih praznika.
Iako smo verovali da će „narodni“ naziv Kineski most preovladati ipak ga danas većina nas zove onako kako je nazvan, Pupinov most.
Novi most na Dunavu je olakšao život pojedinim sugrađanima da brze stignu do posla ili škole ali pravi značaj još nismo doživeli zbog većih gužvi na Zrenjaninskom putu.
Do kraja decembra se očekuje spajanje pristupne saobraćajnice od Ovčanskog puta do Pančevačkog mosta pa će na neki način tek tada „prohodati“ naš jednogodišnji Pupinov most.
Novi most nam je doneo i novu liniju gradskog saobraćaja koju su mnogi zavoleli. Jedina mana pomenute linije što nema dovoljan broj polazaka u špicu jer je vlast slepa pa ne vidi da je koristi veliki broj sugrađana.
Međutim, koliko god je mi voleli ili ne 85-icu će prema novoj mreži linija, koja stupa na snagu 1. januara, zameniti linija 82.
Biciklistička staza koja je bila predmet „sprdnje“ nakon otvranja Pupinovog mosta i dalje nije završena iako je obećano da će biti do juna 2015. godine.
Tačnije kod mosta preko kanala gde se završavala biciklistička staza je sada urađeno stepenište pa se ispod mosta može preći na drugu stranu.
Još se čudimo odluci da ograničenje bude samo 50 kilometara na čas jer nije pun profil autoputa zbog razdelnog ostrva koje je manje od propisanog.
Pitamo se kako je moguće da na magistralnim putevima gde nema razdelnog ostrva ograničenje brzine iznosi 80 km/h!?
Bilo kako bilo izgleda da smo se mi toliko navikli na Pupina da smo zaboravili da je nov!
Zemun i Novi Beograd su nam blizu, bukvalno nam je sve dohvat ruke jer za 15-tak minuta stižemo u druge delove grada umesto da se idemo satima preko celog grada kao nekada.
Vremenom se povećao broj vozila na mostu i opterećenje istog je definitivno veće nego početkom godine.
Pupinov most u brojkama
Radovi na izgradnji počeli u oktobru 2011. godine i završeni su 18. decembra 2014. godine. Dužina mosta iznosi 1.507 metara, širine je 29,1 metar i visok je 22,8 metara. Dužina svih pristupnih saobraćajnica iznosi 21,6 kilometara i očekujete da bude kompletno gotova krajem 2015. godine. Pupinov most spada u drugu kategoriju mostova. Širina kolovoza je 11 metra u oba smera dok je širina srednje trake 2 metra. Radove je izvodila Kineska firma CRBC kao i podizvođači iz Srbije.
Aleksandar Vucic se ne vozi biciklom! I ima rotacije na autu! Narode, motke u ruke i kreni da menjas sistem dok te nisu ubili!