U beogradskim naseljima leve obale skućili su se oni koji nisu imali mogućnost da plac, kuću ili stan, kupe na nekom boljem mestu… Tako je makar bilo pre nekoliko decenija.
Slobodno možemo reći da nismo očekivali da se potražnja za nekreninama u našim naseljima ikada znatno promeni. Stanovnici drugih delova Beograda uvek su nas gledali kao daleku periferiju, iako smo u realnosti bliži centru grada nego mnoga druga, „elitna“ naselja.
Borča
Iako nije bila „otuđena“ kao druga naselja leve obale i Borča je doživela novi građevinski udar. Na mestima starih borčanskih kuća niču nove atraktivnije stambene zgrade.
Čitavi „blokovi“ naselja u Borči dobijaju novu urbaniju formu, što privlači i veći broj novih sugrađana u ova naselja.
Ovča
Mirno selo smešteno između Borče i Tamiša u Pančevačkom ritu. Donedavno bilo je povezano samo sa Zrenjaninskim putem. Sada pored samog ulaza u ovo naselje prolazi obilaznica koja spaja Pupinov most i Pančevački put.
Ne samo što su sada „bliže“ Zemunu, već je vozačima iz Ovče mnogo lakše da dođu i do grada, izbegavajući prometan Zrenjaninski put. Osim toga, do Ovče je produžena i linija BG voza, koji do centra grada putuje svega 10-15 minuta.
Kovilovo
I Kovilovo je „izvukla“ nova saobraćajnica koja vodi do Pupinovog mosta. Stanovnicima ovog malog naselja ona i ne znači toliko za putovanja ka centru, ali put ka Zemunu znatno je kraći.
Blizina velike petlje koja spaja novu saobraćajnicu i Zrenjaninski put podigla atraktivnost zemljišta za buduće investitore.
Zašto sugrađani brinu?
Nažalost, izgradnja čitavih stambenih blokova nije još uvek podržana pojačanom komunalnom infrastrukturom. Veliki deo leve obale je još uvek bez kanalizacije. Sugrađani nisu zadovoljni ni javnim gradskim prevozom, kome manjka i kvalitet i broj vozila.
Stari domovi zdravlja i zdravstvene stanice nemaju kapacitete da na pravi način brinu o stanovnicima leve obale, a ova naselja manjkaju i kada su u pitanju vrtići i škole.
Da li će ubrzani rast naselja na levoj obali naterati gradske čelnike da se konačno pobrinu za ove probleme? Ostaje nam samo da se nadamo i čekamo.
Од чекања нема ништа. Само притисак заједнице и појединаца може да донесе резултате. Ако се не почне одмах са озбиљном инфраструктуром, насеља ће се распасти. Већ сада не подржавају број становника и потребе, не смем ни да замислим шта следи када се сви ови станови уселе. Када се довуку нови аутомобили…
Ogromna neodgovornost investitora. Gomilaju kvadrate, bez dozvola, bez urbanostickog plana, bez odgovarajuce infrastrukture. Tako reci bez ikakve drustvene odgovornosti!
Sva sreca pa nam je vlast dovoljno „jaka“ i uopste nije korumpirana i imuna na njihove pare pa da im stane na put!
Interesuje me gde će se ljudi parkirati? Bahatost, falsifikovanje dokumentacije, lične pretnje, a u sve u sprezi s državom.
Gradi ko sta hoce, kako hoce i gde hoce, u ulici gde su vodovod, kanalizacija i elektricne instalacije pravljene da zadovolje potrebe prizemnih i jednospratnih kuca, na delu od samo 50m, nikle su dve zgrade koje ukupno broje 100 stanova, bez plana i dozvola, jedna je cak imala nalog za rusenje kada su temelji postavljeni (uselili se novi stanari pre mesec dana). Moglo je i svetom Petru da se prijavi, nelegalno zidanje, prikljucenje na vodovod… dzabe…
Sto se mesta za parking tice ispred jedne postoji parking za pola stanova koje ima, a druga, ona veca sa 60 stanova, ni jedno jedino parking mesto nema, pretpostavljam da su planirali da se novi stanari parkiraju na prilaze ispred kuca, na zelenim povrsinama i na ulici jer je to tako normalno…
Pa onda u Borci, ulica Bratstva i jedinstva… koliko zgrada je niklo i koliko jos uvek nice, daj boze da makar jedna ima regularnu dozvolu i da se gradi po planu, a o kvalitetu te gradnje da i ne pricam. Oni koji kupe te stanove nek se mole da se nikad ne desi neki malo jaci zemljotres…
Al Srbija je ovo, za pare sve moze
Niču zgrade u Partizanskom bloku od četiri, pet I šest spratova plus potkrovle,zidaju gde stignu,,parking nemaju,septičke jame povezuju sa kišnom kanalizacijom oko Metro-a,ulice upropadtili.Kad padne kiša,ulice se pretvore u bare ne može pešak da prođe.Naselje gde su uglavnom porodične kuće,polako nestaje.Komšija reši da ustupi plac navodnom investitoru,a ovaj zida ipored prizemene porodične kuće nice soliter,sa druge strane isto zaklone ti sunce.zaklone ti vidik, a Opština I Država ve reaguju.Nema ispekcije ,nema nikakve kontrole,Nema urbanističkih planova.Niko da dođe od nadležnih.Problemi da nemogu biti veći.Koga da zovemo da nam pomogne?
Najurgentniji problemi, nedostatak mesta u vrticima, nedovoljno parkinga (investitorima se dozvoljava gradnja visespratnice bez parking mesta za buduce stanare), nedostatak doma zdravlja, infrastruktura ne prati razvoj naselja, prevoz je izuzetn lose organizovan, npr besmilena duzina linien 95 do novog beograda, umesto da leva obala bude vezana prevozom maksimalno do zelenog venca.
POČELI SU DA ASFALTIRAJU ULICE U KRNJAČI, A KANAKIZACIJE NEMA. PA AKO OBEĆAVATE KANALIZACIJU ZAR SE ISPLATI PONOVO KOPATI PA ASFALTIRATI. zNAČI OD KANALIZACIJE NEMA NIŠTA. NASTAVLJAMO DA GRADIMO SOLITERE I DALJE BEZ DOZVOLE. ZATO U OPŠTINI POSTOJE „ČUVARI“ SAMO NAPRED.
O problemima na Paliluli.o bahatosti pojedinih moćnika, o takzvanim „čuvarima“ I o ostalim mutnim radnjama kao o ponižavanju poštenih građana ovoga puta doznaće I Vučić.