Problemi sa gradskim prevozom postoje u celom gradu, ali su na levoj obali najizraženiji i najčešći. Nema linije graskog prevoza na kojoj se sugrađani nisu sretali sa neprijatnostima.
„Krševi“ bez klima-uređaja, sa pocepanim harmonikama, bez dobrih amortizera, koji su prešli više od milion i po kilometara, prevoze sugrađane sa leve na desnu obalu. Viđali smo i mahovinom obrasla vozila, a doživeli i da im na Zrenjanincu jednostavno otpadne motor.
Fotografije sugrađana na kojima se vidi kako se podglavljenim plastičnim flašama hladi motor, ili kako se autobus tokom vožnje puši ostavljajući „oblak“ dima za sobom, prašina koja kulja pod nogama, svakodnevica su svakog sugrađanina sa leve obale koji koristi javni prevoz.
Kvarovi su česti, polasci se preskaču. Sugrađani odavno više ne mogu da planiraju i znaju kada će stići na posao, a njihove pritužbe GSP uporno ignoriše.
Da su vozila u lošem stanju saglasan je i prvi čovek Gradskog saobraćajnog preduzeća, koji naglašava da bezbednost građana nije ugrožena, ali o komforu jednostavno nema govora.
Tačno je da su nam vozila u lošem stanju. Ali, ona koja izađu na ulicu jesu bezbedna! Bez ispravnog i proverenog kočionog i upravljačkog sistema ne mogu u saobraćaj. – tvrdi Milković.
Kako objašnjava, sva vozila GSP idu dva puta godišnje na tehnički pregled. Osim ta dva velika pregleda, autobusi svakodnevno prolaze i manje preglede u trajanju od pet do šest minuta kako bi se proverilo stanje autobusa. Tada se rešavaju i svi sitniji kvarovi ako se primete.
Milković ne krije da „krševi“ čine 35 odsto voznog parka GSP i da je davno trebalo da budu rashodovani. Ali, ako bi sva ta vozila povukli sa ulica, za 30 odsto linija u gradu ne bi bilo vozila.
Polasci bi bili redukovani, a gužve u vozilim nezamislive. Građani bi tek tada ispaštali.
Letnji period GSP koristi da remontuje ono što ima od vozila. Sva vozila koja su u solidnom stanju popravljaju, uklanjaju nedostatke. Autobuse starije od 12 godina i ne remontuju, jer se to ne isplati, pa ih samo održavaju u funkcionalnom stanju.
Milković je objasnio i to da je preduzeću u ovom trenutku potrebno najmanje 200 novih vozila. Prvu isporuku novih 150 autobusa u GSP očekuju sredinom sledeće godine. Do tada, prema Milkovićevim rečima, „moramo da se vozimo sa ovim što imamo“.
Kako da ne, ali zato se za 24.ku kojom se izblazirani Vracarci subotom ujutru vracaju sa Kalenic Pijace naslo sredstava za najmodernije i najnovije autobuse i minibuseve kakvih se ne bi postideo ni London!
Pisite malo o autobusima koji izduvne gasove guraju u prostor putnika, na levoj obali se pojavljuju redovno. HITLEROVA GASNA KOMORA. Ja sam jednom napao vozaca, zbog tog slucaja, a on mi je odgovorio da i on zna, al da ga teraju da vozi to inace moze da najebe, pravicete djilasa od blata, i njegove solarise i spance tramvaje…
Stvarno se primećuje da su Borču osakatili sa prevozom. Ujutru je 95 krcat dok ide iz Borče pa do Skadarske ili Zelenog venca, posle je poluprazan. U smeru ka Borči mi se redovno dešava da prođe par polupraznih 16,23,43, pa čak i 35 koji je ranije važio za očajan bus, da bi na kraju naišao 95/96 u koji ne može da se uđe. Razlog za to je što se broj ljudi u naselju povećava svaki dan, a oni računaju na neke brojke od pre deset godina + da budmo iskreni, ipak smo mi za ovaj grad građani drugog reda.