Zbog temperatura karakterističnih za početak juna, a ne za maj, putnici se sve više žale na vrućinu u vozilima javnog gradskog prevoza. Kažu da u autobusima i tramvajima, u najtoplijem delu dana, ne može da se diše jer klima-uređaji ne rade. Iz GSP, ali i iz konzorcijuma privatnih prevoznika tvrde drugačije.
– Od dva do pet sati posle podne u autobusima nema vazduha – priča Sanja T. – Vozila sam se juče linijom 95, svi prozori bili su otvoreni, jer klime naravno nema. Ako je sada ovako, ne znam kako će biti kad počnu prave letnje vrućine.
Iz GSP kažu da je ove godine stanje bolje nego lane, jer je na ulicama znatno više novih vozila.
– Oko 35 odsto našeg voznog parka čine starija vozila, u kojima nema rashladnih uređaja – kažu iz GSP-a. – Bilo je pokušaja da se klime ugrade i u njima još 2011, ali su sistemi pregorevali zbog velikog opterećenja instalacija. To su stara vozila, najčešće iz pogona „Karaburma“ i „Zemun“, i kod njih toplota motora ulazi u putnički prostor koji se tako dodatno zagreva.
Ostatak voznog parka, tvrde u GSP, ima klimu. Rashladni uređaji ugrađeni su i u sve trolejbuse. Rashladne sisteme u tramvaju imaju samo novi „španci“.
– Tamo gde ima problema, odnosno gde uređaji ne rade, kvarovi se otklanjaju u hodu. GSP je osim svog servisa, gde se obavlja popravka klima, angažovao i klima servis, kako bi popravka tekla što brže.
Iz konzorcijuma privatnih prevoznika „Ariva“ navode da su oni prema ugovoru sklopljenom sa Gradom, u obavezi da u svim vozilima imaju klima-uređaje. Kažu i da su ovi sistemi servisirani i provereni pre sezone. Navode i nekoliko razloga zašto autobusi nisu uvek rashlađeni.
– Svako vozilo ima troja vrata, a stanična rastojanja su mala. I izlazak i ulazak putnika teče sporo, pa topao vazduh začas uđe u autobus. Problematični su i putnici. I kada radi klima, oni širom otvaraju prozore.
A kada se pale klime
Kada temperatura vazduha pređe 25 stepeni, sva vozila koja saobraćaju u gradu istog trenutka od operativnog centra Sekretarijata za saobraćaj dobijaju obaveštenje da klima uređaje uključe.
Ujutru i uveče, kada temperature padnu, rashladni uređaji ne moraju da rade.
Obzirom da znamo kakvi autobusi saobraćaju na levoj obali, možemo zaključiti da kod nas 100% ima klimu – na pojedinim klima radi, a na drugim „sve se klima“.
Izvor: Novosti
Pa u nekim autobusima, konkretno jednom sam ušao u 106 kod Putnika, a napolju je bilo oko 25 stepeni, radi grejanje. Vozač nije smeo da ga isključi, da motor ne prokuva. I onda pribegni klasičnom „hlađenju“ otvoriš prozor primakneš glavu i ono te bije po licu. Divota. Ne, stvarno su nam busevi naj.