Juče je fizički napadnut i pretučen kontrolor V.Ž. u autobusu na liniji 43, koja saobraća na relaciji Trg Republike – Kotež. Na njega je nasrnuo putnik i udario ga u predelu glave. Pomoć mu je ukazala ekipa Hitne pomoći, a slučaj je prijavljen policiji.
Zbog novog napada na kontrolora danas se oglasial kompanija Apeks, koja rukovodi sistemom naplate gradskog javnog prevoza u Beogradu BusPlus i zatražila od ombudsmana Saše Jankovića zaštitu za svoje kontrolore zbog učestalih fizičkih napada.
„Prinuđeni smo da vam se obratimo, po drugi put ovog meseca, s molbom da nam pomognete u zaštiti naših zaposlenih i njihovih Ustavom zagarantovanih prava“, navodi se u otvorenom pismu Apeksa.
„Istog dana, kao i svakog drugog dana, desetine naših kolega prošle su kroz verbalne napade i vređanja. Eskalacija fizičkog i verbalnog nasilja nad našim radnicima, kao i eskalacija nasilja uopšte, zabrinjava nas ne samo kao poslodavce, već i kao građane Beograda“, saopštila je kopmanija Apeks.
I dodaje „Rukovodstvo kompanije nema pravnu moć da pomogne u zaštiti svojih kolega, a stanje ugroženosti njihovih osnovnih prava dovodi do razmera epidemije, koja se može lečiti samo sistemskim promenama“.
Kompanija Apeks je navela da strepi „nad neposrednom budućnošću“ ukoliko za problem nasilja ne bude pronađeno adekvatno rešenje.
Podsećamo Vas da je pre nekoliko dana kompanija Apeks pokrenula inicijativu da se kontrolorima omogući status službenih lica.
Izvor: Blic
sklonite tursku kompaniju iz zemlje srbije necemo turcima placati harac.a sto se tice statusa sluzbenog lica zna se kako izgleda sluzbeno lice a ne da nam zadnjih mesec dana u autobusu traze karte osobe koje izgledaju kao zadnji beogradski klosari koji imaju okacen neki aparat oko vrata .bez ikakvih oznaka i krajnje klosarski obuceni.
Prevoz nigde nije besplatan, pa ni ovde. Svako mora da ima kartu i to je normalno, ALI pre toga mora i BUS PLUS kompanija da uradi neke izmene:
1. cena pojedinacne karte mora biti niza ( 50 din ) i mora biti ista cena i kod vozaca ( sta ako nemam gde da dopunim kartu; sta sa ljudima koji dodju rano ujutru iz unutrasnjosti )
2. cena mesecne karte mora biti jedinstvena za sve i u visini sadasnje povlascene ( 1100 din ). (zasto da zaposleni sa platom 20 000 din. placa ( 3600 din ) kao i onaj sa platom 50-60 000 din. i vise, ili penzioner sa penzijom 30-40 000 din da placa tri puta manje (1100 din ).
3.cena prevoza mora da zavisi i od duzine voznje ( ako promenim tri prevoza i vozim se po 2-3 stanice placam tri puta vise nego neko ko se 95_icom vozi od Borce do N. Beograda vise od 20 stanica. Vremenske karte ovakve kao sad su glupost jer nikad neznamo koliko ce mo cekati na stanici. Realne bi bile samo dnevne karte ).
Ako bi se sve ovo usvojilo ne bi bilo nikakvog opravdanja za sverc i tada bi trebalo kaznjavati, a da bi to moglo da se realizuje treba oformiti fizicki jake ekipe sa ovlascenjem sluzbenog lica ( pa i sa komunalcima ) i vrsiti nasumicne kontrole.