Leva Obala Beograda Info – LOBI kao HOBI

Kontrolori Bus Plusa će postati službena lica?! - 16.11.2013

Kontrolori Bus Plusa će postati službena lica?!

u Vesti od
Tara – T2

Kompanija Apeks je zabrinuta za svoje radnike, kontrolore koji često trpe verbalne i fizičke napade u GSP autobusima te je uputila zahtev zaštitniku građana, Saši Jankoviću, da se pridruži inicijativi da se kontrolorima omogući status službenih lica.

Kompanija Apeks, koja upravlja sistemom naplate karata za javni prevoz u našem gradu, pokrenula je inicijativu da kontrolori postanu službena lica i pozvla zaštitnika građana Sašu Jankovića da podrži istu.

Duboko verujemo da nam možete pomoći u iniciranju izmene zakonskih propisa koji će zaposlenima u obavljanju poslova koji su od opšteg interesa dati prava i odgovornosti službenih lica, te predvideti kraći postupak i strožije kazne za one koji ugrožavaju ne samo bezbednost, već i zdravlje i život fizičkih lica u vršenju službene dužnosti-“ –naglašeno je u pismu koje je potpisao direktor te kompanije Veljko Vlahović.

Kompanija Apex navela je da obraćanje Saši Jankoviću je jedini vid rešenja njihovog problema jer pravna pomoć je zakazala i ne znaju na koji način da zaštite zaposlene u “ambijentu produkovanog animoziteta prema institucionaliziciji sistema naplate”.

Zanimljivo:  Počela dopuna personalizovanih BusPlus kartica za decembar

Takođe, nadležni iz kompanije Apex su zabrinuti jer ne mogu ostati nemi nad nasiljem kojem su izloženi njihovi radnici. Verbalni napadi, omalovažavanje i ponižavanje su svakodnevnica jednog kontrolora u Beogradu. Oni su besprekorni ljudi bez ikakve realne krivice za eventualne probleme putnika. Niti kontrolori, niti Apeks u celini, mogu odlučivati o pitanjima koja prevazilaze njihove nadležnosti.

U toku ove godne zabeleženo je oko 80 napada na kontrolore, čak u 28 situacija posledice tih napada iziskivale su medicinsku pomoć. Iako je najvljeno od MUP-a da će u svakom gradskom prevozu patrolirati policajac kako bi se bezbednost poboljšala, to nije učinjeno.

Beograd jeste dobijo nove autobuse sa ugrađenim kamerama ali autobusi ne mogu biti raspoređeni na svim gradskim linijama, što dovodi opet do pitanje bezbednosti kontrolora.

Zanimljivo:  OPREZ: Ukradeni poklopci šahtova u Krnjači, pazite kuda hodate

Tromost i sistemska proceduralnost pravosudnog sistema u postojećim zakonodavnim okvirima, bez ozbiljne kaznene politike za verbalne i fizičke napade, stanje ugroženosti osnovnih prava naših zaposlenih dovodi do razmera epidemije koja se jedino i samo može lečiti sistemskim promenama”- navodi se u pismu.

Da li će Saša Janković rešiti problem Apex-a, pokazaće vreme… Do tada Apex je uputi apel građanima da nema razloga za neprijateljstvo prema kontrolorima. Niti kontrolori, niti Apex u celini, mogu odlučivati o pitanjima spornim za građane Beograda, kao što su cene karata ili kvalitet gradskog prevoza, niti je to njihov zadatak. Grad Beograd je odgovoran za cenu i kvalitet gradskog prevoza dok Apex jeste sistem, alat kojim se služe drugi organi.

Povezane teme:

1 komentar

  1. Колико службених лица, ко год не зна да се понаша дају му статус службених лица, докле људи?
    .

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Poslednje iz Vesti

Idi na Vrh