Već pola godine, Pupinov most i saobraćajnice Severne tangente su u potpunom mraku. Ovo predstavlja ozbiljan rizik za vozače i može biti glavni krivac saobraćajnih nezgoda koje su se u ovom periodu dogodile na tom potezu,
Problem sa osvetljenjem nastao je jer su uništene i opljačkane trafostanice na ovom putu. Deset od jedanaest trafostanica na Severnoj tangenti obijeno je od otvaranja saobraćajnice 2014. godine. Od deset obijenih trafostanica, osam je opljačkano i nije u funkciji, usled čega javno osvetljenje ne radi na 10 kilometara trase.
Kako smo saznali u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, u toku je javna nabavka za sanaciju trafostanica koje su u prethodnom periodu obijene i opljačkane. Po sprovedenom postupku, biće izabran izvođač koji će izvršiti neophodne radove radi dovođenja trafostanica u ispravno stanje.
Inače, obijanje i krađa opreme i kompletnih trafoa, teških više stotina kilograma, nije moguća bez angažovanja kvalifikovanih lica koja su osposobljena da izvrše ovoliki broj krađa bez povreda i da ukradene delove prodaju ili ugrade na nelegalnom tržištu, a da ne budu otkriveni.
Prema javnom uvidu u otkupne cene sirovina i materijala kojima su opremljene trafostanice, može se pretpostaviti da organizovana grupa zaradi najviše 500.000 dinara od jedne krađe, a za sanaciju jedne opljačkane stanice, sa fizičko-tehničkim sistemom zaštite, biće potrebno 5 miliona dinara iz budžeta grada.
Zbog bezbednosti učesnika u saobraćaju, nadamo se da nećemo čekati još pola godine da trafostanice budu sanirane.
Drugar vozio biciklu na obilaznici i vidi kamion parkiran, obili trafostanicu i kradu. Drug uzme tel i okrene pandure u Borči i pandur mu kaže: nemam slobodnu patrolu.