Most Zemun-Borča zvanično kasni jer je početkom januara ovde godine tačnije 6. januara 2014. zaključen aneks o preugovaranju rokova za deonice. Novi rok za završetak mosta Zemun-Borča i pristupnih saobraćajnica odnosno deonice od Novosadskog puta (Zemun) do Zrenjaninskog puta (Borča) je do kraja ove godine (27. decembar 2014. godine).
Završetak deonice od Zrenjaniskog puta do Pančevačkog puta preugovoren „objektivno“ do kraja septembra 2015. godine. Razlog su imovinsko-pravini problemi u procesu eksproprijacije jer je 6 parcela sporno od ukupno 400 parcela duž saobraćajnice.
Izgleda da smo svi mi nekako navikli na pomeranje rokova, probijanje budžeta i slično pa zašto bismo se onda mnogo zabrinuli oko toga što most Zemun-Borča kasni dva meseca od prvog planiranog datuma.
Kratka retrospektiva izgradnje mosta Zemun-Borča
Od samog početka se nije znalo ni kad će gradnja početi ni kad će se završiti.
U julu 2010. godine je položen kamen temeljac za novi most preko Dunava koji treba da spoji Zemun i Borču i od tada su se stalno menjali datumi. Prvi predviđeni početak radova je bio april 2011. godine a ako sve bude teklo prema planu, Beograd će dobiti novi most na proleće 2014. godine.
U oktobru 2010. godine je objavljeno da gradnja počinje na proleće 2011. godine, nakon što do kraja novembra iste godine bude gotov idejni projekat sa predračunom i predmerom radova.
U julu 2011. godine je tek otvoreno gradilište što je automatski značilo pomeranje roka u startu za 3 meseca. U međuvremenu se pratilo gradilište ali nije imalo šta da se obilazi pa su uglavnom bila obaveštenja kako napreduje gradnja i najava da ćemo se voziti novim mostom Zemun–Borča u 2014. godini.
U januaru 2013. godine most Zemun-Borča su obišli premijer Srbije Dačić, tadašnji ministar Mrkonjić i predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić koji je rekao da je rok za završetak radova na mostu i puštanje u saobraćaj 27. oktobar 2014. godina iako je njihova želja da to bude 20. oktobra, na 70-godišnjicu oslobođenja Beograda.
U avgustu 2013. godine su u medijima započeta nagađanja da je novi rok za završetak mosta Zemun–Borča sredina 2015. godine.
U oktobru 2013. godine sva nagađanja su pala u vodu jer je zvanično saopšteno da će prvi deo projekta, most i saobraćajnica do Zrenjaninskog puta, biti završeni u roku dok će deo saobraćajnice od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta biti završen do avgusta 2015. godine.
U januaru 2014. godine zaključen je Aneks o preugovaranju rokova za pojedine deonice: završetak deonice od Zemuna – deonica od Novog novosadskog puta („lakat krivine“) do Zrenjaninskog puta preugovoren je do kraja 2014. godine a završetak deonice od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta do kraja septembra 2015. godine.
Spajanje glavnog raspona mosta je dočekano uz vatromet i oduševljenje kako izvođača radova tako i naših političara koji su brže bolje iskoristili priliku za još jedno slikanje na mostu Zemun–Borča i ispod njega. Mi ipak nismo baš zadovoljni jer se hvale nezavršenim poslom a uz to nam i nekako lepo serviraju najnoviju informaciju o novom aneksu Ugovora i pomeranju roka završetka za 2 meseca.
Iskreno se nadamo da više neće biti „nagađanja“ datuma i pomeranje rokova i da ćemo novu 2015. godinu dočekati sa završenim mostom Zemun–Borča.