Sugrađanima na levoj obali odavno muke zadaju saobraćajne gužve i neredovan javni gradski prevoz, a ovo je postao ozbiljan problem u skoro svim delovima Beograda.
Kao spas od saobraćajnih gužvi i zarad ubrzanja javnog prevoza Grad je najavio uvođenje žutih traka koje će biti u funkciji 24 časa, a neke samo u špicevima.
Njihovo uvođenje „gde god je to moguće“ Sekretarijatu za javni prevoz prvo su uputili privatni prevoznici. Inače, vožnja žutom trakom „prestupnika“ košta i do 5.000 dinara.
– Poslednjih godinu dana grad je postao toliko neprohodan da naši autobusi ne mogu da se probiju. Autobusi se zaglave u gužvi, pa onda sustignu jedan drugog. Svakodnevno dobijamo veliki broj prijava građana zbog kašnjenja polazaka. U špicevima vozila izgube mnogo vremena, jer ulicama ne može da se prođe – priča Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika „Ariva“
Zato su prevoznici Gradu i Skretarijatu uputili dopis sa zahtevom da uvedu žute trake „svuda gde je javni prevoz, odnosno u svim ulicama gde postoje dve trake po smeru“.
Tošić navodi i da odluka Grada da se dostava robe obavlja tokom noćnih sati kako kamioni ne bi ometali javni prevoz mnogo pomaže.
Potvrđuje i da je parkiranje vozača u desnoj traci sa „sva četiri“ takođe veliki problem, koji bi trebao biti rešen naredne godine (više o tome ovde).
Da li to znači da možemo očekivati žutu traku na Zrenjaninskom putu, ukoliko ovaj zahtev bude prihvaćen i žute trake budu uvedene u svim ulicama kojima saobraća gradski prevoz, a koje imaju dve trake po smeru.
Zrenjaninski put je državni put II reda, međutim od aprila 2017. godine Zrenjaninski put od Pančevačkog mosta do nove petlje je prešao u nadležnost Grada Beograda pa nije poznato da li se smatra magistralnim putom ili ulicom/bulevarom.
Na osnovu trenutne situacije sprovođenja ovog zahteva na Zrenjanincu nije realno, jedino uvođenjem zelenog talasa i zabranom saobraćaja za teretni saobraćaj možda bude izvodljivo ali uz pilot test.
Da li će nove saobraćajne kamere koje su postavljene tokom ove godine omogućiti da se ovakva odluka sprovede i na levoj obali, ostaje da se vidi u praksi.
A dok se sve navedeno ne realizuje, ostaje nam da i dalje na posao krećemo znatno ranije, jer gužve na Zrenjaninskom putu i Pančevačkom mostu ne jenjavaju već mesecima, o čemu smo pisali „Jutarnje kilometarske kolone koje NIKO ne vidi“ i pozvali nadležne na rešenje.
To bi tek stvorilo gužve i sudare. Treba tri trake, a ne jedna.
Potrebna su tri mosta. Drugi bi do sada već bio sagrađen…