Da li će u novoj godini BusPlus biti zamenjen novim rešenjem - www.lobi-info.rs

Da li će u novoj godini BusPlus biti zamenjen novim rešenjem

2 minuta za čitanje

BusPlus sistem je stupio na snagu 1. februara 2012. godine, ali je veoma interesantno da ugovor ističe već u septembru 2020. pošto je desetogodišnja saradnja Grada Beograda i konzorcijuma na čijem se čelu nalazi firma „Apeks“, ozvaničena u septembru 2010 godine.

Grad Beograd je pre nekoliko dana raspisao tender za izradu Projekta unapređenja sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu na teritoriji prestonice čiji je cilj, kako stoji u tenderskoj dokumentaciji, „priprema budućih aktivnosti u cilju prevođenja postojećeg sistema u buduće željeno stanje bez skokovitih promena i nepredviđenih okolnosti.

Od prvog dana BusPlus je bio na meti najrazličitijih kritika. Privatni partner je uložio opremu i softver vredne 12,15 miliona evra bez PDV-a, a zauzvrat je dobio pravo da, na osnovu ugovora, svakog meseca inkasira 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.

Sistem je ispoljio dosta slabosti, pre svega u pogledu kontrole putnika i čestih promena u tarifnoj politici, stvorila se opšta atmosfera da kupovina karte nije obavezna, kontrola je bila otežana usled nedostataka ovlašćenja i nadležnosti kontrolora, njihovog nedovoljnog broja, neefikasnog načina utuživanja korisnika…“, stoji između ostalog u dokumentu Grada Beograda.

Takođe, kao potencijalni problemi označeni su i „davanje besplatnog prevoza za lica starija od 65 godina, ukidanje obavezne validacije za putnike sa mesečnim kartama…“

Grad Beograd je, inače, imao mogućnost da i pre isteka, raskine ugovor sa „Apeksom“. Iako je u jednom trenutku to najavljivao tadašnji gradonačelnik Siniša Mali, od toga se odustalo, a jedan od razloga je bila suma koja je u tom slučaju trebalo da se isplati privatnom partneru.

Po osnovu ugovora, Grad Beograd je 2016. mogao da raskine ugovor i otkupi sistem za 5,6 miliona evra, 2017. za 4,6 miliona, 2018. za 2,4 miliona, a u 2019. koja je osma godina eksploatacije sistema za „samo“ milion evra. I to bi sigurno bilo učinjeno da je postojalo iole kvalitetno alternativno rešenje.

Realno, Grad Beograd ima nekoliko opcija na stolu: da produži ugovor sa „Apeksom“, da nađe novog operatera ili da potpuno promeni sistem naplate karata u gradskom prevozu.

Ostavite odgovor

Prethodna priča

Mališani sa Palilule juče dobili novogodišnje paketiće

Sledaća priča

Novogodišnji bazar u školi "Vasa Pelagić" u Kotežu postao tradicija

Poslednje od Vesti