Posle serije napada na kontrolore „Bus plusa“, ali i sve slabije naplate karata, ozbiljno se razmišlja da im bude dodeljen status službenog lica, ali i mogućnost da zadrže putnike bez karte do dolaska policije.
Ovo je pre nekoliko dana najavio i gradonačelnik Siniša Mali gostujući u „Beogradskoj hronici“ RTS.
Neka rešenja o kojima se trenutno razmišlja su pravo kontrolora na zadržavanja putnika do dolaska policije kako bi naplata kazni bila efikasnija, kao i to da napadi na njih budu drugačije i strože sankcionisani – kažu u firmi „Apeks“ koji rukovodi „Bus plus“ sistemom.
Po sadašnjim propisima, kontrolorima su umnogome vezane ruke. Naime, oni mogu od putnika bez karte da traže ličnu kartu ili neki drugi dokument kojim mogu da ga identifikuju, ali ovaj to nije dužan da im da, već samo podatke koje kontrolor nema način da proveri.
Svako vam može zatražiti ličnu kartu. Neko će vas možda sresti na ulici i zahtevati tako nešto od vas, ali da li on ima pravo da dobije taj dokument to je sasvim druga stvar. Kontrolori to pravo nemaju i oni vam mogu tražiti ličnu kartu, ali vi niste u obavezi da im je date – objašnjava poverenik za informacije od javnog značaja Rodoljub Šabić.
Komentarišući pritužbe građana na rad „Bus plus“ kontrolora, zaštitnik građana Zoran Pašalić izjavio je krajem prošle godine da kontrolor u susretu sa švercerom ima tri mogućnosti.
Ako putnik nema kartu, ponudiće mu da kupi posebnu kartu. Ako on to ne želi, onda mu traži identitet, odnosno da kaže ime, prezime, jedinstveni matični broj i adresu. Ako posumnja da lice koje nema kartu nije to lice, onda mora tražiti asistenciju komunalne policije ili policije – kazao je tom prilikom Pašalić.
Šabić: Zaštićeni na radnom mestu
Rodoljub Šabić ne veruje da bi status službenog lica za kontrolore promenio trenutno stanje.
Napadač koji tuče treba da bude sankcionisan. Država treba da obezbedi sigurnost i bezbednost na radnom mestu za sve građane, ali mislim da nema potrebe za proširivanjem ovlašćenja. Tom logikom svako bi mogao da zatraži status službenog lica, kao što su do sada to radili novinari, lekari… – tvrdi Šabić.
Svaki drugi se švercuje
Prema poslednjim javno saopštenim podacima, skoro polovina putnika ne plaća kartu u javnom gradskom prevozu. Uprkos pojeftinjenju pojedinih karata, kao i mogućnošću da se one plaćaju mobilnim telefonima ili platnim karticama, naplata nije povećana, pa Grad Beograd i dalje izdvaja velike sume novca za održavanje sistema.
Izvor: Blic
Тако је господине градоначелниче др.Мали. Дајте им пендрек, па ко нема карту удри по њему. Да би контролорима дали тај статус, прво би морали дебео психо тест да прођу. Знам да они то раде не из љубави, већ су то већином људи у средњим годинама које нико неће да запосли, па ајде у контролоре. Ја се не шверцујем, али велики број њих не зна добар дан да каже. Чудни ментални склопови су код појединаца.