in

Kako će izgledati naučno-industrijski park u Borči?

Industrijski park u Borči, čija gradnja će početi tokom ove godine, prostiraće se na 320 hektara državnog zemljišta pored Pupinovog mosta.

Očekivanja su da će u ovom parku, koji je po ugledu onom u Sudžou, raditi najbolji IT stručnjaci, matematičari, inženjeri računarstva, elektrotehnike, mašinstva, fizičari, hemičari… Možda upravo on bude bedem za prestanak „odliva mozgova“ iz Srbije.

Prema rečima Nenada Popovića, Ministra za tehnološki razvoj i inovacije, ovo će biti „grad budućnosti“ u Borči, a zajednički će ga graditi srpske kompanije i kineska državna kompanija China Road and Bridge Corporation. Investicija će biti vredna oko 300 miliona evra i realizovaće se u tri faze. Mi ćemo uložiti zemljište koje će biti potpuno infrastrukturno opremljeno, a kineski partneri će uložiti novac.

Makrolokacija tehnološkog parka u Borči

Ova „silicijumska dolina“ preko Dunava, potpuno će izmeniti pejzaž Borče, Ovče, Krnjače i ostalih naselja. Stanovnici ovih naselja će imati ogromnu višestruku korist, jer sve procene kažu da će značajno skočiti cene njihovih placeva, stanova i kuća, a ozbiljno će biti povećana i zaposlenost u ovom delu grada.

Sa 40 kineskih i svetskih kompanija potpisan je memorandum da u parku, kada bude izgrađen, imaju svoje razvojne i istraživačke centre. Industrijski park u Beogradu biće izgrađen po uzoru na park u kineskom gradu Sudžou. I park Sudžou je pre 20 godina bio močvara, a sada je moderni centar nauke i biznisa.

Ko bi mogao da računa da se zaposli

Očekivanja su da investicija u park će zaposliti direktno 10.000 ljudi, a indirektno će obezbediti 50.000 radnih mesta. Kako ukazuje naš sagovornik posla će biti za najbolje IT stručnjake, matematičare, inženjeri računarstva, elektrotehnike, mašinstva, stručnjaci za robotiku, nanotehnologije, biotehnologije, veštačku inteligenciju, fizičari, hemičari…

Ilustracija na osnovu Studije izvodljivosti

Najvažniji srpski resurs, obrazovani i pametni mladi ljudi, biće mozak ovog „grada budućnosti“ a država i gradske vlasti su servis koji mora da im obezbedi najbolje moguće uslove za rad i napredovanje. Imaće najsavremeniju opremu i uslove za rad, kao u razvijenim zapadnim zemljama, Rusiji i Kini.

Pored inženjera, naučnika, profesora, biće posla i za radnike sa srednjom stručnom spremom. U parku će se graditi takozvane „zelene zgrade“ koje će biti ekološke i energetski efikasne. To će biti tehnologije i inženjerska rešenja budućnosti koja treba da ostanu savremena i za 20 do 30 godina od trenutka kada ti objekti budu izgrađeni. U tome će nam pomoći kineski projektanti sa svojim iskustvima u izgradnji sličnih parkova širom sveta – ističe Nenad Popović

7 komentara

Odgovori
  1. Dok ne vidim maketu ne verujem… A i rok izgradnje ce biti „napredan“ kao i sve sto oni navodno planiraju da rade. 2048 svecano otvaranje prve zgrade i proslava kraja faze 2C… Do 2140 stizemo do zavrsne faze 348LJ i otkrivanja spomenika velikog AV….

  2. Камо лепе среће… Него ово више звучи као празна прича пред изборе, не би био први пут да нам се обећавау куле и градови (у овом случају и буквално) а да после избора буде пуј пике не важи… Не наседајте на бајке

  3. Jeste tako ste pricali za beograd na vodi, nece se to nikad graditi predizborna obecanja bla bla, a sada se setate promenadom i neverujete svojim ocima, ja ovo podrzavam i verujem da ce krenuti gradnja, inace CRBC je jedna od jacih firmi u svetu sto se tice gradjevinarstva, pa ako bog da da se vidimo na gradilistu za 5-6 meseci!

  4. Биће овога…па како не схватате да је ово одлучено давно. Много пре него смо ми обични људи сазнали да ће и моста бити. Све је план и интерес, десиће се сигурно, види се из авиона.
    Само да се ми окористимо за инфраструктуру и радна места, па опет добро. Велики интереси ће свакако узети шта су наумили. Сада треба утицати на то да буде све ближе насељима, да надогради путеве, канализацију, линије превоза, школу, факс, који ће подржати те технолошке иноваторе и зелене производе … тачније, шта ми становници можемо да добијемо из овога?
    Само из овако крупног пројекта може доћи до стварног помака квалитета живота леве обале.

Leave a Reply

„Infostan“ produžio rok za plaćanje sa popustom

Pre tačno 20 godina, nijedno vozilo GSP nije izašlo na ulice