in

U planu je da grad Beograd preuzme BG voz od JP „Železnice Srbije“

Predložena je izmena Zakona koja bi omogućila privatnicima da razvijaju šinske sisteme i prevoze Beograđane. Ipak, zamenik gradonačelnika Goran Vesić tvrdi da trolejbuski i tramvajski sistemi neće biti prepušteni privatnim prevoznicima.

Grad Beograd nema nameru da tramvajski i trolejbuski saobraćaj prepusti privatnim prevoznicima. Naprotiv, želimo da širimo šinski sistem u prestonici i da preuzmemo i BG voz, ako je to moguće – rekao je Vesić.

Kako je naveo, grad želi a proširi šinsku mrežu ka Zemunu i Višnjičkom polju. Trenutno se pregovara sa JP „Železnice Srbije“ o mogućnosti da grad Beograd preuzme i BG voz. Ideja je da novo preduzeće JP „Beogradski metro i voz“ bude vlasnik BG voza.

A pošto je to šinski saobraćaj, prirodno je da im pripadaju i tramvaji. Zato je sigurno da će prevoz putnika trolejbusima, tramvajima i metroom obavljati samo naša preduzeća – kazao je Vesić.

Zašto se onda menja Zakon o komunalnim delatnostima, i zakonski daje ova mogućnost privatnim prevoznicima, nije jasno. Treba imati u vidu i da nijedan grad u Srbiji sem Beograda nema u upotrebi tramvaje i trolejbuse za prevoz putnika.

U obrazloženju izmena Zakona koje je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture dalo poslanicima, kaže se da je „suština uvođenja privatnog sektora u ove poslove, smanjenje fiskalnog pritiska na lokalni budžet, ubrzanje infrastrukturnih ulaganja i poboljšanje usluga“.

Zanimljivo je i to, da Ministarstvo predlaže donošenje ovog zakona po hitnom postupku! Kako tvrde, „zatečene probleme treba što pre rešavati“, i „ne postoje druge mogućnosti za njihovo prevazilaženje“.

Korist će, navodno, prvenstveno osetiti javna preduzeća od kojih se očekuje da stalno poboljšavaju kvalitet usluge, a koja za to nemaju dovoljno novca. Na dobitku će biti i privatni sektor, koji će imati više mogućnosti za ulaganja i razvoj poslovanja.

Da li će prelazak BG voza u vlasništvo grada dati neke pozitivne efekte i na kvalitet ove vrste prevoza, ostaje da se vidi. 

2 komentara

Odgovori
  1. BG Voz bi trebao da se obraca do Panceva kao sto se nekada obracao.Treba ugovoriti sa gradom Pancevom finansisko pokrivanje troskova a postoji vec pruga koja se nekoristi a takpdje i izradjene stanice koje propadaju . Voz se obracao kada je radio jedan kolosek a sada su izgradjena dva . Izgradjeno treba maksimalno koristiti.

Leave a Reply

Isplata otpremnina za radnike PKB-a počela krajem novembra

Besplatna predstava za decu „Alvin i veverice“ ovog vikenda u CK „Vlada Divljan“