Naime, ove nedelje je svako jutro bila poveća gužva do i preko Pančevačkog mosta. Međutim, nije gužva za sve ista, za nas stanovnike leve obale Beograda kolona je svakodnevno bila od naselja Kotež do mosta, dva dana i preko samog mosta, dok su Pančevci bez većih muka prelazili preko večito uskog grla zvanog „Pančevac“.
Svakodnevno se nešto ispreči normalnom stizanju na posao ili u školu, ovo su samo neke od najčešćih pojava na Zrenjaninskom putu i Pančevačkom mostu.
Kad padne kiša i pored već usporenog saobraćaja zbog iste, mi dobijemo veštačko jezero na kraju mosta, pa se u tom delu prolazi brzinom ne većom od 10kmh što prouzrokuje ogromnu gužvu.
Pokvareno vozilo koje se odmah ne skloni sa puta garantuje omanju a potencijalno veliku gužvu, a ako je pokvareno vozilo zglobni autobus javnog prevoza ili veliki kamion eto gužve u najavi, ili ako se to desi na samom mostu, eto nama kolapsa u jutarnjem špicu.
Dodatak jutarnjem špicu su i stalne kontrole Bus Plusa, koje usporavaju ulazak autobusa u stajalište tako da isti totalno zatvore jednu kolovoznu traku, što naravno opet prouzrokuje gužvu. Tako da nemojte misliti da Bus Plus smeta samo korisnicima javnog gradskog prevoza, smeta i ostalim učesnicima u saobraćaju.
Jednostavno dovoljno je da se na „Zrenjaninac“ ubaci romska zaprega – eto nama lepe gužvice i kolonice kilometar do dva.
Takođe, ono što dodatno otežava saobraćaj na ovom pravcu jeste nedostatak proširenja za skretanje u levo, jer odvojena skretanja u levo postoje jedino kod Metroa i kod Zelene pijace.
Problem skretanja u levo, postoji i na pravcu od mosta ka naseljima, ali o tome ćemo pisati u narednim danima.
Pre nekoliko godina „zeleni talas“ na Zrenjaninskom putu je bio mnogo duži, ali su se u tom slučaju stvarale kolone na samom mostu pri uključenju u Bulevar despota Stefana zbog semafora na kraju mosta pred okretnicom Omladinski stadion. Tad je napravljena nova strategija kojom se veći broj vozila zadržava na semaforima na Zrenjaninskom putu i tako smanjuje gužva na samom mostu.
Strategija je dobra, ali za Pančevce koji sad preko mosta pređu za 2 minuta izuzev u slučajevima kada se dogodi saobraćajna nesreća na samom mostu.
Trenutna idealna strategija je kad saobraćajna policija postavi pozornike na glavne raskrsnice kod Koteža, Krnjače, Metroa i Zelene pijace, na uključenju u „29 novembar“ i kod semafora na Omladinskom stadionu i tome dodaju policijski automobil na zebri iz pravca Pančeva. Samo ovo ima efekta da mi stanovnici Borče, Ovče, Padinske, Kovilova, Koteža, Krnjače normalno pređemo preko Pančevca.
Da sumiramo predhodnu nedelju…
Ponedeljak, šverc komerc svima smeta
Gužva stotinak metara od semafora kod raskrnice Kotež pa sve do stanice kod OMV pumpe, preko mosta usporeno i bez veće gužve. Ali kolonu od samo 1,5km su napravila 4 zglobna autobusa koji čekaju pregled karata i batinanje od strane komunalaca ukoliko neko nema kartu. Naravno ponedeljkom nema saobraćajaca na raskrsnicama, jer nisu dobili zaduženja ko je na kojoj raskrsnici. Kolone iz pravca Pančeva nema.
Utorak, kiša pala, kolona stala
Naravno opšte je poznato da kad padne kiša, mi se svi pretvaramo u vozače koji su daleko oprezniji i sporiji pa su gužve neizbežna pojava. Tako da se kolona opet formirala oko 100 metara od raskrnice Kotež, ali ovaj put nije bila samo do mosta, već i preko kompletnog Pančevačkog mosta – u dužini 4,5km. Kolone iz pravca Pančeva nema.
Sreda, malo čukanja, malo gurkanja
Ovo je bio najzanimljiviji dan, jer se desilo čukanje na Zrenjaninskom putu i pokvaren auto kod Metroa, u isto vreme dok su na radiju javili pojačan saobraćaj ali nema većih gužvi. Voleli bi da nam neko definiše pojam „nema većih gužvi“. Kolona ovaj put od Auto Čačka do mosta i preko mosta sve do silaska sa istog – 5,5km. Kolone iz pravca Pančeva nema.
Četvrtak, zeleno kratko, crveno isto
Nema kiše, nema kontrole, nema čukanja, nema pokvarenih vozila, ali tu su semafori i veliki broj vozila. Da ne bude samo da kukamo, kolone su bile na svakom semaforu stotinak metara, preko mosta bez problema jer nema semafora. Kolone iz pravca Pančeva nema.
Petak, 12 ali kao da je 13
Za saobraćaj u Beogradu je svaki petak u znaku broja 13, kolona u 8 časova ujutru je bila od Auto Čačka na Zrenjaninskom putu pa sve do Omladinskog stadiona i uključenja u Bulevar despota Stefana. Drgička, ovaj put su i Pančevci morali da budu u koloni od dvestotinak metara pred uključenje na most.
Nemojte misliti da imamo nešto protiv stanovnika Pančeva, ali smo mišljenja da mi stanovnici naselja sa leve obale ali i grada Beograda zaslužujemo prvenstvo prolaza preko Pančevačkog mosta jer sigurno mnogo više ljudi i vozila sa ove strane Dunava svakodnevno idu ka gradu.
Gradske vlasti bi morale da učine nešto povodom pomenutog problema.
Da li su to pasarele preko Zrenjaninskog puta, ili su to odvojena skretanja u naselja duž celog Zrenjaninskog puta ili davanje prednosti pravcu Zrenjaninskog puta u odnosu na Pančevački put ili nešto četvrto, ali do izgradnje novog mosta ima prostora da se saobraćaj olakša i ubrza.
Vaš Lobi