Studija koju je naručio Sekretarijat za saobraćaj, imala je zadatak da pokaže da li je kružni tok bolje rešenje na gradskim raskrsnicama, a među njima se našla i raskrsnica kod Putnika.
Ukupno su analizirane 133 raskrsnice. Potom su im dodeljivane ocene na osnovu više različitih parametara. One koje imaju četiri i više prilaza pogodnije su za pretvaranje u kružni tok, a kao otežavajuća okolnost uziman je tramvajski saobraćaj. Nepovoljne su raskrsnice u sredini niza semafora sa zelenim talasom.
Za krajnji izbor četiri najpogodnije raskrsnice, osim te ocene (od 0 do 1), presudilo je i pitanje da li je moguće formirati kružni tok na postojećim raspoloživim površinama ili je potrebno širiti prostor na druge parcele.
Na prvom mestu rang-liste sa ocenom 0,8 je isključenje sa Zrenjaninskog puta ka Borči odnosno Ovči, poznatije kao raskrsnica kod Putnika. Reč je o velikoj raskrsnici sa dosta pešaka, a u blizini su autobuske stanice.
Ova raskrsnica nije crna tačka, ali od 2009. do 2013. godine bilo je pet nezgoda sa 14 lakše povređenih. Postoje ograde koje onemogućavaju pešake da pretrčavaju ulicu van pešačkog prelaza, ali bi uvođenjem kružnog toka bio smanjen broj konflikta u saobraćaju. Takođe, obezbedila bi se manja brzina i manje nezgoda, kao i manje zagađenja.
Studiju opravdanosti izgradnje kružnih tokova na postojećim raskrsnicama sa predlogom lokacija i idejnih rešenja uradile su beogradske firme „Cep“ i „Cestra“. Studija je koštala blizu 12 miliona dinara sa PDV-om.
Iako je studija dala precizne analize i idejna rešenja, nije poznato kada će Sekretarijat započeti izgradnji kružnih tokova koji su se pokazali kao opravdani i neophodni.
Mislim da je veci cep kod semafora na Gredi.