Leva Obala Beograda Info – LOBI kao HOBI

Počelo betoniranje mosta Borča – Zemun

u Vesti od

Radovi na mostu Borča – Zemun napreduju paralelno sa obe strane, zemunske i naše borčanske, kako bi isti bio završen u roku, do oktobra 2014. godine.

Na jednom od najživljih gradilišta u Beogradu, mostu Zemun – Borča radovi vidno odmiču.

Završen je prvi “nulti” segment glavnog raspona, čija bi cela konstrukcija, prema najavama nadležnih, trebalo da bude gotova u martu 2014. dok će kompletan most, prema ugovoru, biti završen 27. oktobra.

U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju dodaju da na pomenutom segmentu radnici postavljaju dva krana pomoću kojih će se graditi ostali delovi glavnog raspona preko plovnog puta Dunava, dok je “nulti” segment na drugom glavnom stubu u završnoj fazi radova.

Premošćavanje plovnog puta odvijaće se sa oba glavna stuba, tako što će kalup svakog sledećeg biti pričvršćen za već izgrađeni deo mosta, a do izlivanja betona držaće ga viseća čelična konstrukcija, Derik kran.

Zanimljivo:  Sudar kod Pupinovog mosta, vozilo završilo u kanalu

betoniranje mosta Borča – Zemun“Kada pojedini betonski segment dovoljno očvrsne, kran će se pomerati na taj deo i prihvatati sledeći kalup za izlivanje betona”, objašnjava Nenad Bajić iz Direkcije. “Do spajanja iznad sredine plovnog puta Dunava potrebno je uraditi po 18 ovakvih delova, a plan je da konstrukcija glavnog raspona bude završena u martu sledeće godine.

Na zemunskoj obali u toku je izrada naglavne grede za stub “1”, a na borčanskoj je završen peti segment gornje konstrukcije. Do sada je ukupno izbetonirano više od 200 metara, a do kraja godine konstrukcija će doći do glavnog raspona na sredini reke”.

“Radi se po osam sati dnevno, ali ima odstupanja s obzirom na to ko šta radi”, kaže Zou Ze Ksi, od milošte zvani Džersi, zamenik glavnog projektanta. “Radnici imaju jedan slobodan dan u nedelji, a na odmor odlaze posle šest meseci ili godinu dana rada. Odsustvo traje obično oko mesec dana”.

Zanimljivo:  Da li će i Huavej otvoriti razvojni centar u tehnološkom parku u Borči?

Ukupna dužina saobraćajnice iznosi iznosi 21,2 km, pri čemu je dužina mosta preko Dunava 1.482 m. Poprečni profil mosta se sastoji iz tri obostrane vozne trake širine 3,5 metra i obostrane pešačko-biciklističke staze. Most je projektovan kao kontinualni nosač od prednapregnutog betona sa dve nezavisne mostovske konstrukcije širine po 14 metara, za svaki smer po jedna. Pored ovog na trasi postoji još osam manjih mostovskih konstrukcija raspona od 34 do 545 metara, preko kanala, saobraćajnica i železničke pruge.

I pristupne saobraćajnice napreduju

Paralelno sa mostom, teče i izgradnja pristupnih puteva na prvih šest kilometara do Zrenjaninskog puta, gde je u toku izrada trupa saobraćajnice i betonskih propusta. U izgradnji su prelazi preko Velikog kanala i kanala Vizelj, a počelo je i pobijanje šipova za petlju na Zrenjaninskom putu. Pored naselja Krnjača pobijaju se šipovi za 550 metara dugačku mostovsku konstrukciju preko železničke pruge Beograd – Pančevo.

betoniranje mosta Borča – Zemun betoniranje mosta Borča – Zemun betoniranje mosta Borča – Zemun betoniranje mosta Borča – Zemun betoniranje mosta Borča – Zemun betoniranje mosta Borča – Zemun
Foto: Leković Đorđije

Povezane teme:

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Poslednje iz Vesti

Idi na Vrh