Pijaca u Borči i dalje odoleva velikim trgovinskim lancima sa istaknutim statusom velikog distributera svežeg voća i povrća. Iako su nekad proizvodi u marketima na akcijskim cenama čak jeftinij od proizvoda na pijaci, potrošači ipak neguju naviku kupovine na pijacama.
Pijaca u Borči, u ulici Koste Manojlovića bb, izgleda da je konačno dobila bitku sa velikim trgovinskim lancija, što svedoči i statistika Udruženja pijaca Srbije, koja kaže da se promet u proteklih pet godina povećao.
Građani kupci ipak vole direktan susret sa proizvođačem i veliki asortiman sveže robe, što je dovelo do opstanka pijace.
„Na pijaci je apsolutno najbolji izbor. Sveža roba uz ćaskanje sa seljacima uz najbogatiji izbor, garantuje uspešnu kupovinu“, kaže potrošač koji redovno posećuje pijacu.
Namirnice na pijaci zdravije
Građani su ostali verni pijaci jer smatraju da su namirnice na pijacama ekološki na višem nivou. Čak ukoliko odete kasnije u toku dana, prodavac spusti cenu kako robu ne bi vraćao kući, već je prodao.
„Sveža roba, cene, mogućnost cenkanja i navika. Zato su pijace opstale“, smatra ekonomista Mlađen Kovačević.
Analitičari smatraju da u trgovinskim lancima pada promet dok se na pijacama beleži rast. Konkurencija je sve veća, ali zahvaljujući sačuvanom statusu, pijaca odoleva trgovinskim lancima.
Koliko su pijace značajne za jednu prestonicu, govori i podatak Udruženja pijaca Srbije da se na pijacama u Beogradu proda devet puta više robe nego što se otkupi od poljoprivrednih gazdinstava u regionu Beograda.