Leva Obala Beograda Info – LOBI kao HOBI

Peticija građana “Apel za 106” u cilju poboljšanja prevoza

u Društvo od
Bitolj – Restoran i kafana

Građani Glogonjskog rita pokrenuli su akciju prikupljanja potpisa za poboljšanje prevoza na liniji 106. Mi smo odlučili da pomognemo i podržimo pomenutu peticiju.

Sugrađanka Vesna iz Glogonjskog rita je pokrenula peticiju kojom želi da se poboljša prevoz, jer autobusi van špica saobraćaju na 55 minuta.

Neretko se dešava da se autobus pokvari i onda su čekanja po nekoliko sati, a alternativu nemaju, osim da pešače ili da ih neko od komšija ili porodice preveze. Evo samo jedne od priča “Problemi na liniji 106 ne prestaju“.

Jedno od rešenja jeste pojačavanje linije sa dodatnim autobusima ili izmena trase do okretnice u Borči ili pak uvođenje lokalne linije po uzoru na 105L. Građani su za sve opcije, samo da se konačno reši problem lošeg prevoza.

Mi smo ih podržali u pomenutoj akciji i želimo da pomognemo, stoga će narednih dana biti organizovano potpisivanje peticije u Kovilovu, a nadamo se i Jabučkom ritu, s obzirom da autobus prolazi i kroz pomenuta naselja.

  Mlada mama iz Krnjače, student godine, budući doktor nauka

Predlozi koji su u igri

Predlog 1. – Povećanje broja polazaka na postojećoj liniji

Recimo samo jedan dodatni autobus drastično bi smanji vreme čekanja na liniji 106. U tom slučaju autobusi bi radnim danima i vikendom mogli da saobraćaju na 37-40 minuta, a u vreme špica, koje traje od 5 do 9 časiva i od 13 do 18 časova, i na 22-25 minuta.

Pomenuta opcija je daleko prikladnija u odnosu na sadašnjih 55 minuta (2 vozila), odnosno 27 do 35 minuta u vreme špica (4 vozila). U tom slučaju bi saobraćalo 3 vozila van špica i 5 u špicu.

Ovo je najrealnija opcija koju može prihvatiti Sekretarijat za saobraćaj grada Beograda.

Predlog 2. – Izmena trase 106 da saobraćaja do Crvenke

Drugi predlog je da autobus saobraća do okretnice u Centru 3 u Borči, međutim pomenuta okretnica će već preopterećena sa linijama 85, 95, 96 i 105L. Još ako dodamo svakodnevne gužve u ulici Bratstva i jedinstva možemo zaključiti da pomenuti predlog nije najbolje rešenje.

  Reportaže sa leve obale Beograda

Upravo zbog toga je naš predlog da se linija 106 skrati i da saobraća starom traso do raskrsnice “Putnik” i potom trasom linije 104 do Crvenke. Na ovaj način građani bi presedanjem kod “Putnika” imali mogućnost da se domognu do grada sa čak 5 linija – 95, 96, 101, 104 i 105.

Sa druge strane građani Crvenke, Stare Borče i Centra 1 se, takođe, godinama žale na mali broj polazaka i dugo čekanje na 104-ku, pa bi sa ovim rešenjem imali alternativu i veći broj polazaka.

Skraćenjem trase bi se smanjila potrošnja goriva i do 15%, vreme čekanja, izbegle bi se gužve na Pančevačkom mostu i omogućio bolji prevoz mnogobrojim građanima Jabučkog i Glogonjskog rita, Kovilova, Crvenke, Stare Borče i Centra 1.

Nova izmenjena linija 106 bi mogla da saobraća radnim danima i vikendom na 30 – 35 minuta, odnosno u špicu na 20 minuta i da se sinhronizuje sa linijom 104.

  Nema gripa, ali nas sve više muče virusne infekcije

U ovoj opciji Sekretarijat za saobraćaj bi trebao da usvoji predlog i donese odluku o izmeni trase koja je aktivna već decenijama, trenutni broj vozila ne bi bio dovoljan da se održi veći broj polazaka, pa bi opet rešenje bilo dodavanje još jednog vozila kao u Predlogu 1.

Predlog 3. – Uvođenje nove lokalne linije 106L

Pomenuti predlog je sličan Predlogu 2. tj. izmene trase samo što bi u tom slučaju imali postojeću liniju 106 i dodatnu lokalnu liniju 106L Jabučki rit – Crvenka.

Ova opcija zaista zvuči super, ali to znači da bi bilo potrebno izdvojiti minimum 3 vozila koji bi saobraćali na ovoj liniji što je malo verovatno zbog deficita u broju vozila sa kojim raspolaže GSP.

Najrealnije rešenje jeste dodavanje još jednog vozila, ali želimo da čujemo šta vi građani mislite, zato vas pozivamo da učestvujete u anketi ispod.

5 komentara

  1. Postovani, s obzirom na to da je i 104 zaista problem (malo polazaka, neredovnsost, kasnjenja i cesti kvarovi), predlog br. 2 i 3 su sjajni. Medjutim, svojevremeno, kada je su uspostavljali liniju 85, predlog je bio da ide do Crvenke,ali je odgovor nadleznih bio da na okretnici nema uslova da se okrece vise autobusa, kao ni zglobni autobus. Privatne parcele, te ne mogu da prosire. Valjalo bi i to uzeti u obzir, pa napraviti neku anketu i za 104, s obzirom da vidim da je trenutno stanje na anketi najvise za povecanje polazaka na 106.

  2. Iskreno se nadam da ce ova akcija uspeti i pozitivno se resiti u nasu korist pre svega gradjana Jabuckog Rita jer mi imamo najmanju mogucnost da dodjemo do svojih kuca …… da ne pricamo kakve nam autobuse salju , bez grejanja i neispravne bez
    prednjih svetala pa vozaci moraju da ugase svetli u autobusu da bi bolje videli i bezbedno nas dovezli do kuca , vrata neispravna , autobusi ne didju pa se desava da nemamo autobus i po 2 sata a kada je sneg, led kao da zivimo u drugoj dimenziji.. nekad ne dodju 3 autobusa.. pobogu!?Nemoguce je u 21 veku u prigradskom naselju doci do grada? ! Sramota !Na nazalost neizdrziv je red voznje koji je trenutno na snazi…

  3. Ja sam uvek za to da bude više kraćih, lokalnih linija, tako da je predlog da 106 ide do Crvenke odličan. Građani bi morali da više presedaju, ali bi se gužve smanjile. Predugačke linije nisu dobre, ako npr. negde na Banovom brdu bude gužva to će uzrokovati kašnjenje na liniji 85 i mi na levoj obali ćemo imati problem da dođemo do grada, a nemamo ama baš nikakve veze sa Banovim brdom.
    Ja bih predložio i da se uvede 85L koji bi saobraćao od Centra 3 do npr. okretnice linije 18. Građani leve obale bi na taj način lako došli do Zemuna, a odatle ima puno linija (17 i 18 najpre) kojima mogu dalje da putuju. Koliko ljudi zaista ide iz Borče na Banovo brdo? Koncept dugačkih linija postoji i u gradovima na Zapadu, ali su tamo saobraćajne gužve manje i ima više vozila na raspolaganju nego kod nas.

  4. Trebalo bi npr predloziti da linija 105 L ide od Borca Rasrsca pravo do kraja ulice Ivana Milutinovica pa onda pored Trga Oslobodjenja do okretnice u Borci kao sto rade vozaci kada idu u garazu sa vozilima linije 85,95,96 ali prvo treba da se popravi onaj krater koji stoji otvoren vec mesecima kod crpne stanice .

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Poslednje iz Društvo

Idi na Vrh