in

Ograničenje brzine na Pupinu veća opasnost nego korist

Pupinov most zvanično je otvoren za saobraćaj u decembru 2014. godine. Od početka je vozačima bilo čudno što je brzina na ovoj deonici ograničena na 50km na čas

Još tada je resorno Ministarstvo obećalo da će ovo ograničenje brzine biti izmenjeno, ali već pet godina se na to i dalje čeka. A kako stručnjaci tvrde, ovakvo ograničenje predstavlja veću opasnost nego korist.

Sugrađani koji svakodnevno koriste Pupinov most kažu da su već umorni, jer ograničenje brzine predstavlja im višestruki dodatni stres prilikom vožnje. 

Prva vrsta umora je psihička zbog toga što gledam put prazan sa tri trake, a ograničen sam na 50 kilometara na čas. A drugo, već počinje fizički umor da se javlja usled monotonije puta i ove brzine, tako da je veliko naprezanje i očiju da se pri ovako maloj brzini ostvaruje visoka koncentracija na putu – priča sugrađanin.

I umesto na put i saobraćaj, vozači se koncentrišu na brzinomer. Kako kažu, neprestano moraju da preusmeravaju pažnju prateći naizmenično kilometar-sat u vozilu i put ispred sebe, kao i druge učesnike u saobraćaju.

Pored toga i veoma često pogledam pozadi jer se plašim da će mi neko velikom brzinom prići sa zadnje strane. Plašim se da ne doživim udar otpozadi – dodaje ovaj vozač.

A kako nadležni objašnjavaju ograničenje brzine na 50km na čas? Tvrde, razlog za drastično ograničenje brzine na ovoj novoj saobraćanici je nedovoljna širina razdelnog ostrva. Ipak, ovakvo objašnjenje nije logično ni saobraćajnim stručnjacima.

Kako kaže Prof. dr Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta, ukoliko vozilo skrene da bi prešlo preko ovog ostrva, svakako će preći na drugu stranu, bilo razdelno ostrvo četiri metra ili dva metra. Naročito jer nema celom dužinom puta metalne odbojne ograde na ostrvu,

Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja, ukoliko put ispunjava ostale bezbednosne uslove, može se dozvoliti veća brzina od one koja je opštim ograničenjem predviđena.

Ovaj put vrhunskih karakteristika izgrađen po konceptima izgradnje auto-puta, pa nije logično da ima brzinu od 50 kilometara na sat, i nije potrebno ništa promeniti da bi se odlukom nadležnog organa donelo da je ovde dozvoljeno svih 80 kilometara na čas – kaže Vujanić.

Stručnjaci čak smatraju da bi ovaj put mogao da nosi i oznaku puta za motorna vozila, na kojima je dozvoljena brzina do 100 kilometara na sat.

Nadamo se da će nadležni uskoro konačno uvideti probleme na ovoj deonici i ispraviti to u korist svih učesnika u saobraćaju.

Jedan komentar

Odgovori
  1. Ima tu više problema: put nije ogradjen i osvetljen, a u okruženju žive neke vrste divljači (divlje svinje, srne ….), dobro je mesto za naplatu kazni za prekoračenje brzine, a i ogledalo je našeg mentaliteta, odnosno navike da ništa ne završavamo do kraja.

Leave a Reply

Uskoro u Kotežu 25. po redu „Dečje Vaskršnje radosti“

Kod stajališta Sebeš suvi kamion oborio banderu