Deo obilaznice oko Beograda koja prolazi preko leve obale, tačnije Severna tangenta je kompletirana. Svi oni koji je koriste primećuju njen značaj i promenu u sopstvenoj svakodnevnici. Ali nažalost još uvek je mnogo onih koji je ne koriste i stvara se utisak da još uvek nije skroz zaživela.
„Na mostu i pristupnim saobraćajnicama i dalje nema saobraćaja, i to neopravdano. Mislim da mnogi uopšte ne znaju da je sada most povezan sa Pančevačkim putem pa zato ga i ne koriste. Ko god jednom prođe ovuda, neće mu padati na pamet da ide u Zemun kroz grad i obrnuto. Zato mislim da ćemo na leto ovde videti znatno više vozila„, kaže profesor na Saobraćajnom fakultetu Milan Vujanić.
Problem nerazumnog ograničenja brzine
Obilaznica je sagrađena u nenaseljenom delu grada i po najvišim standardima. Kada to znamo i prođemo makar jednom onuda postavlja se logično pitanje: ČEMU OGRANIČENJE 50km/h?!
„Potpuno je nejasno zbog čega je ograničenje kao za naseljena mesta ako je jasno da saobraćajnica u potpunosti zadovoljava kriterijume vangradskog saobraćaja. Zbog toga bi trebalo da ograničenje brzine bude 100 kilometara na sat„, zaključuje profesor Vujanić.
Razvoj leve obale neminovan u budućnosti
„Reč je o bezbednoj i kvalitetnoj saobraćajnici sa elementima autoputa koja vozačima pruža najviši mogući kvalitet usluga pošto nema okolnih sadržaja, niti pešaka. Vremenom će rasteretiti centar i doprineti razvoju novih naselja na levoj obali Dunava„, kaže Vujanić.
Obilaznica zbog koje će promet ljudi i robe biti veći na levoj obali a i ovaj deo grada postati pristupačniji autoputu i ostalim delovima grada nesumnjivo dovešće do razvoja naselja „sa ove strane bare“.
Profesor Vujanić takođe primećuje da Pupinov most sa obilaznicom igra i veoma važnu ekološku ulogu po Beograd.
„Uz razvoj privrede i povećanje radnih mesta Pupinov most doneće i manje zagađenje. Malo ko zna da su opiljci od guma kancerogeni. Uz pomoć ove veze Zemuna i Pančeva u gradu neće ostajati ono što ne mora, vožnja će biti ekonomičnija, a samim tim biće i manje zagađenja“.
Zrenjaninac rasterećen
Kada je Pupinov most otvoren i tranzit prebačen na Zrenjaninski put i Pupinov most automatski smo dobili veće opterećenje samog Zrenjaninskog puta. Oni koji su svakodnevno putovali u vreme popodnevnog špica iz pravca Zemuna pa preko Zrenjaninskog puta mogli su da primete svakodnevnu gužvu u „uskom grlu“ od groblja „Zbeg“ do „Putnika“.
Otvaranjem poslednje deonice obilaznice i spajanjem sa Pančevačkim putem gužva je jednostavno nestala. Tranzit je potpuno prebačen sa Zrenjaninskog puta i samim tim je prodisao.
Zaključak je da je obilaznica jako dobro rešenje ali da je ograničenje od 50km/h neprihvatljivo i da se bezbedno može voziti duplo većom brzinom. Nadamo se takvoj promeni što pre kao i povećanoj informisanosti svih građana o prednostima obilaznice a to je veliko vremensko skraćenje puta u slučaju putovanja sa jednog kraja grada na drugi, kao i ekonomičnost u vožnji.
Bolje bi bilo da vide da srede rasvetu jer tuda kada dodje magla a nema rasvete – CAO
Obilaznica je generalno u redu, ali postoji li objasnjenje za neravan asfalt i uvale (vec!?) na pojedinim deonicama?
Velika većina ljudi vozi 80 ili 100kmh na obilaznici. I ja prvi vozim tuda 100kmh. Put je dobar, nov, možda negde ima malo talasa, ali ništa dramatično. Ograničenja nja tranzitu su uglavnom 80kmh, pa onda neka lepo stave to ograničenje i da nas ne maltretiraju za prekoračenje brzine.
Cesto idem obilaznicom kada se vracam s posla, a inace stanujem u Kovilovu. Patrola saobracajne policije sa radarom, je bukvalno stalno u blizini iskljucenja za SC Kovilovo, ali u smeru ka Pancevackom putu. Kad god sam prosao uvek stoji neko auto koji su zaustavili, pa se pitam koji je razlog sto je ogranicenje 50 km. Verovatno treba da se namicu pare u budzet. Sta reci nego strasno.