Od 1. oktobra biće uspostavljen novi tarifni sistem javnog gradskog prevoza a cene karata biće niže za 5-45 %.
Gradonačelnik Beograda Siniša Mali rekao je na predstavljanju novog tarifnog sistema u Skupštini Beograda da će taj sistem podrazumevati podelu grada na četiri jasno definisane zone, kao i da će cene karata ubuduće biti niže za većinu građana, pogotovo za one koji koriste prigradski prevoz.
– Gradski prevoz ubuduće će biti bolji, efikasniji i jeftiniji, kazao je Mali.
On je dodao da oko 500.000 građana koristi prigradski prevoz, od kojih samo njih 22.000 redovno plaća mesečnu kartu i da se nada da će smanjenje cene karte i novi sistem doprineti da veći broj građana plaća prevoz.
Novi tarifni sistem Krnjaču i Kotež smešta u Zonu 1, dok će sva ostala naselje leve obale biti u Zoni 2.
Nova cena mesečne karte za vožnju u Zoni 1 biće 2.990 dinara, umesto dosadašnjih 3.275 dinara što znači da će prevoz pojeftiniti samo za građane Krnjače i Koteža.
Sugrađani iz ostalih naselja neće osetiti sniženje jer će cena karte za Zonu 2 ostati ista – 3.275 dinara. Takođe, pojedinačna karta za zone 1 i 2 biće ista – 89 dinara.
Nove zone javnog gradskog prevoza
Takođe, predviđene su i nove informacione table na stajalištima, kao i poboljšanje imidža gradskog prevoza, odnosno novi dizajn papirnih kartica sa obeležjima grada, kao i novi dizajn informacionih tabli u bojama zona kojima pripadaju.
Plaćanje će biti moguće i putem mobilnog telefona u slučaju da građani zaborave da ponesu „Bus plus“ kartice, kao i preko beskontaktnih platnih kartica.
Novi tarifni sistem znači veći broj kontrolora u prevozu
– Sistem kontrole u javnom gradskom prevozu i nakon uvođenja novog tarifnog sistema biće isti ali će broj kontrolora biti povećan, izjavio je gradnonačelnik Beograda.
– Smanjenje cene prevoza pre svega za građane prigradskih opština korak je napred. Sistem kontrole će ostati isti ali će biti više kontrolora, imaćemo više ljudi na terenu, pogotovo kad izmenimo Zakon o komunalnoj policiji, rekao je Mali.
On je dodao i da podaci pokazuju da oko pola miliona građana koristi prigradski prevoz, od kojih samo oko 22.000 plaća meseču kartu.
– Pojačaćemo intenzitet kontorle kako bi što vreći broj građana plaćao kartu ali se nadamo da će građani sami shvatiti da je bolje da plaćaju mesečnu kartu i da će time i sistem prevoza biti finansijski održiv, rekao je Mali.
Borca nije nista dalje Trgu Republike od Zemuna ali se nekome vise isplati da 100k ljudi placa skuplju kartu. Zaista mizerno i perfidno. I kakav je to INTEGRISANI tarifni sistem u kome novni prevoz nije integrisan i placa se dodatno ?!
Sramota ,treba pokrenuti inicaijativu da Borca pripadne prvoj zoni ,sto su nam i pravil i most i obliaznicu ,ako nas opet tretiraju kao narod druge klase