in

Obilaznica odnosi živote, stručnjaci traže tri bitne promene

Postavljanje ograde na razdelnim ostrvima duž saobraćajnice od Pupinovog mosta ka Zrenjaninskom i Pančevačkom putu je počelo, a po okončanju tog posla će se steći uslovi za povećanje brzine bar do 80 na sat na ovoj deonici.

Osim toga, potrebno je konačno rešiti problem sa tim što su delovi pristupne saobraćajnice stalno u mraku.

Na neosvetljenom delu obilaznice kod Ovče u petak uveče poginuo je motociklista Daniel Veličkovski (29), a pre samo tri meseca na prilazu bliže Pupinovom mostu, kod Borče, stradao je vozač (44) kada je izgubio kontrolu nad „dačijom“, prešao u suprotnu traku i udario u džip iz suprotnog smera.

U udesima na ovoj saobraćajnici više osoba je lakše i teže povređeno.

Saobraćajni stručnjaci kao tri najznačajnija nedostatka na toj deonici navode upravo neosvetljenost, nepostojanje ograda i neadekvatno ograničenje brzine.

Kada je 2014. Pupinov most otvoren, iz resornog ministarstva obećano je i da će biti povećano ograničenje brzine od 50 kilometara na sat. Pet godina kasnije, vozači konačno mogu donekle da odahnu jer je započeto postavljanje razdelne ograde.

Saznajemo da bi postavljanje razdelne ograde uskoro trebalo da bude završeno i da je upravo to preduslov da ograničenje brzine najzad bude povećano sa 50 na 80 kilometara na sat.

Mehanizam nastanka nezgoda ukazuje na potrebu postavljanja saobraćajne opreme na razdelnom ostrvu da bi se sprečile najrizičnije situacije koje nastaju pri gubitku kontrole nad vozilima, naročito noću i pri ekstremno velikim brzinama, na čemu je insistirala i Uprava saobraćajne policije, navode u Sekretarijatu za saobraćaj i dodaju da je novac za to obezbeđen, ali da će, sve dok to ne bude završeno, sadašnje ograničenje biti na snazi.

Vozač Svetislav Živković kaže da na deonici puta od Pupinovog mosta ka Zrenjaninskom i Pančevačkom putu oseća dve vrste umora.

Prva vrsta je psihička zbog toga što gledam put prazan sa tri trake, a ograničen sam na 50 kilometara na čas. A drugi, već počinje fizički umor da se javlja usled monotonije puta i ove brzine, tako da je i veliko naprezanje očiju da se pri ovako maloj brzini ostvaruje visoka koncentracija na putu – kaže Živković i dodaje da zbog ograničenja najviše gleda na kilometar-sat i put ispred sebe, a često strahuje da će ga neko pri većoj brzini „pokupiti“ sa zadnje strane.

U „Putevima Srbije“ rekli su da će ograda koja će fizički razdvojiti trake u različitim smerovima biti postavljena duž čitavog pravca, i da će odmah nakon toga umesto sadašnje, biti postavljena i nova signalizacija.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja pozdravlja taj potez i smatra da je dobro što je to urađeno, iako se na to dugo čekalo.

Postavljanje barijera između traka doprineće bezbednosti, a dobro je što se povećava i brzina, mada se po mišljenju Komiteta za bezbednost saobraćaja, ona može podići i na 100 kilometara na čas – rekao jeOkanović

Brzina mora biti jasno označena

Vozači ne bi trebalo da budu u zabuni što znači da bi na deonicama puta koje nisu označene trebalo postaviti saobraćajni znak koji bi obaveštavao da se na određenoj deonici vozi 80, a ne 50 kilometara na sat.

Brzina bi trebalo da bude jasno označena ograničenjem, kao što je slučaj sa Mostom na Adi, Pančevačkim i Brankovim mostom, jer se radi o putu koji ne vodi kroz naselje i gde ne važi opšta ograničenja od 50 kilometara na čas – kaže Okanović.

Mrak zbog krađa

Sanacija osam trafostanica posle krađa na Pupinovom mostu i pristupnim saobraćajnicama trebalo bi da bude završena do jeseni. Direkcija za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda je u aprilu raspisala novu javnu nabavku za ovaj posao, za šta je izdvojeno 27,4 miliona dinara. 

Nepostajanje osvetljenja jedan je od uticajnih faktora nesreća. Osobe koje kradu opremu sa trafostanica na toj deonici trebalo bi strogo osuditi, pa makar zasede policije trajale i mesecima. Tome se mora stati na put jer ugrožavaju živote ljudi – ističe Okanović.

Iz Direkcije navode da su na Pupinovom mostu i Severnoj tangenti zatekli ogromnu štetu, da su kradljivci obili 11 trafostanica, među kojima je osam bilo kompletno opljačkano.

Leave a Reply

Kreneš trotoarom sa bebom u kolicima, a od trave nema prolaza!

Pupinov most ostaje u mraku sve do jeseni