Leva Obala Beograda Info – LOBI kao HOBI

Neizvestan rad auto-škola na levoj obali

u Vesti od

Auto-škole na levoj obali Dunava u Beogradu, prestale su sa radom 25. oktobra jer nisu mogle da ispune sve zahteve koje predviđa Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja. Posle pretnje štrajkom svih auto-škola u Srbiji, MUP Srbije odlučio je da produži rok za prilagođavanje novom pravilniku o obuci vozača i uslova koje auto-škole moraju da ispune do oktobra 2014. godine.

Polaganje vožnje u našoj zemlji, polako ali sigurno postaje nemoguća misija. Auto škole zatvorene, nemaju licencu te ne mogu početi obuku kandidata. Dodatni problem je i nametnuta taksa od 80. 400 dinara kao i kandidati koji čekaju na polaganje vožnje.

Novi Zakon o saobraćaju predviđa da auto- škole moraju da obezbede učionice od najmanje 25 kvadrata, prostorije za administrativne poslove od osam kvadrata, da poseduju po jedno vozilo za svaku kategoriju, licencirane predavace. Najveći problem jeste adaptiranje poligona za polaganje koji mora da bude dugacak 51 metar a sirok 7 metara. Na tom poligonu ne sme se nalaziti više od jedne auto škole.

Zanimljivo:  GSP bez vozača, ne zna se ko će voziti od septembra

Pojedine auto-škole su podnele zahtev za dobijanje dozvole za rada ali zbog nedostatka i nemogućnosti komisije MUP-a i Agencije za bezbednost saobraćaja , ne mogu u kratkom roku da posete i ocene škole, čekanje dozvole se nastavlja.

MUP produžio rok do oktobra 2014. godine

MUP Srbije je ipak odlučio da produži rok za prilagođavanje novom pravilniku o obuci vozača i uslova koje auto-škole moraju da ispune do oktobra 2014. godine. Do datog roka sve auto škole moraju da ispune uslove:

• da svaka škola ima odgovarajući poligon po najvnovijim standardima
• propisi koji se odnose na oba vezu posedovanja tahografa u svim vozilima, a to se pre svega odnosi na vozila B kategorije
• indikatori za duple komante- rok do aprila 2014.
• propisi koji se odnose na obaveznost posedovanja informatičke opreme (računara i softvera)koja omogućava savremeniji način polaganje vozačkih ispita.

Zanimljivo:  Sugrađani upozoravaju na džeparoše u Borči

Po starom zakonu jedino je ostalo da jedna auto-škola mora da poseduje najmanje tri vozila prilagođena za obuku i tri instruktora, da zadnja sedišta ne moraju da imaju naslone za glavu.

Podsećamo, Pravilnik kojim se uređuje osposobljavanje kandidata za vozače donet je još u maju 2012. godine. Znači auto-škole su imale godinu i po dana za prilagođavanje i ispunjavanje uslova propisani zakonom. Sa druge strane, auto- škole smatraju da se pravilnikom ne poboljšava kvalitet obuke već se bavi birokratskim pitanjima, stvara se monopol čiji je cilj zarađivanje i pranje para. Bilo kako bilo, uvek građani izvuku deblji kraj, u ovom slučaju kandidati koji čekaju na polaganje vožnje.

Povezane teme:

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Poslednje iz Vesti

Idi na Vrh