U voznom parku najvećeg gradskog prevoznika GSP-a, osim tramvaja, autobusa i trolejbusa odnedavno su i elektrobusi. Do kraja godine biće pokrenuti tenderi za još 10 solo i 30 zglobnih autobusa, o čemu se pregovara sa gradom. Dok je plan da se za pet godina kupi 300 autobusa.
O obnovi voznog parka GSP „Beograd“, planovima novih nabavki, modernizaciji, naplati, gubicima i otpuštanju za govorio je Željko Milković, generalni direktor preduzeća.
Tender za 10 solo niskopodnih autobusa na koji se javio „Ikarbus“
– Ikarbus je bio jedini ponuđač i on je dobio posao. Pred potpisivanjem smo ugovora. Čeka se zakonskih osam dana za žalbe ponuđača, ali s obzirom na to da je samo jedno preduzeće učestvovalo na tenderu, očekujem da će sve ići glatko i bez problema i zastoja.
Planovi za dalje nabavke vozila
– Do kraja godine biće pokrenuti tenderi za još 10 solo i 30 zglobnih autobusa. Pregovaramo sa gradom oko finansiranja. Sa tim nabavkama garaža GSP je za dve godine postala bogatija za 100 vozila. Planovi za ubuduće su da se kupi još od 50 do 80 vozila, odnosno za pet godina 300 autobusa.
U pojedinim klimatizovanim vozilima ne rade klime
– Od 2014. do 2015. klime smo održavali sami, ali da bismo poboljšali uslugu i da bismo zadovoljili potrebe korisnika odlučili smo da uključimo firmu sa strane. Pre 10-15 dana izabrali smo na tenderu „Klimatronik“ i „Polarber“ za dopunsko održavanje, na godinu dana. To je dopunskih 20 miliona dinara izdataka.
Naplatom karata
– Ne isplati se raskidanje ugovora sa „Apeksom“, ali trebalo bi ići na soluciju aneksa i da se uslovi koriguju. Sada je mesečna naplata 750.000.000 dinara. U odnosu na pre dve godine je povećana, ali nedovoljno. Sa subvencijama koje GSP dobija optimalna bi bila naplata od 950 miliona. Da bismo građanima pružili uslugu kakvu traže i očekuju, nedostaje 200.000.000 dinara mesečno.
Plan smanjenja broja zaposlenih u GSP
– Više ne razmišljamo o smanjenju broja radnika. Ispoštovali smo sve zahteve grada i države o smanjenju broja zaposlenih. Za dve godine otišlo je 350 ljudi, 170 po socijalnom programu, a sa uvođenjem osmočasovnog radnog vremena eliminisali smo potrebu za 285 vozača. Kad se to sve sabere, više od 10 odsto smo smanjili broj zaposlenih.
Očigledano su planovi GSP Beograd veliki stoga se iskreno nadamo da će biti i ostvareni, jer ćemo možda i mi na levoj obali dobiti bolje autobuse na našim ulicama.
Podsećamo sugrađane da je od 25. juna na snagu stupio letnji red vožnje a na sajtu imate kompletan „Letnji red gradskog prevoza svih linija na levoj obali„.