Ukupan broj očitavanja karata u julu je iznosio oko 3,8 miliona, a najviše „otkucanih“ karata je zabeleženo na liniji 95 koja saobraća od Borče do Novog Beograda.
Iako usluge javnog gradskog prevoza svakodnevno koristi oko 1,6 miliona građana, broj onih koji redovno plaćaju prevoz znatno je manji, navode u Sekretarijatu za saobraćaj.
O tome svedoči podatak da je od početka godine napisano oko 110.000 opomena na osnovu neplaćene doplatne karte, dok je samo 12.777 opomena naplaćeno.
Od kad je na snazi pojačan sistem kontrole karata na prometnim linijma gradskog prevoza, broj korisnika koji ne plaćaju prevoz je znatno smanjen.
Samo na liniji 95 broj karata kupljenih van vozila je povećan za 200 odsto, a broj karata prodatih kod vozača za preko 1.700 odsto. Od kako je uvedena vremenska karta čak 60 hiljada putnika je istu koristilo, a najviše su ih koristili sugrađani sa Karaburme, Novog Beograda, Borče, Zemuna, Vidikovca, na linijama 16, 95, 88, 23, 15, 65, 7, 83.
Iako je naplata povećana, samo u julu izdato je 10 hiljada opomena na osnovu neplaćene doplatne karte.
Beograđani za prevoz izdvajaju bukvalno „na kašičicu“
Samo 225 hiljada sugrađana redovno kupuje i koristi personalizovane Bus Plus kartice.
Zaposleni čine 50 odsto mesečnih dopuna, dok između penzionera i nezaposlenih vlada „mrtva trka“ sa po 16 odsto kupljenih dopuna. Sa druge strane studenti učestvuju sa neverovatnih 11 odsto u kupovini mesečnih dopuna u julu, a školarci koji su na raspustu ipak koriste mesečne kartice sa 5 odsto. Preostali procenat čine korisnici iz kategorije povlašćenih.
Nepersonalizovanu karticu najčešće dopunjujemo u iznosu od 144 dinara, što je dovoljno za samo dve vožnje.
Efekti uvođenja stalne kontrole su definitivno urodili plodom, sada se nadamo da će kvalitet usluga javnog gradskog prevoza biti vidljiv i da će građani osetiti taj boljitak naplate karata.