Na Pančevačkom putu, koji je pravljen kao auto put, zeleno svetlo traje svega 20-ak sekundi. Broj vozila na putu je od 17.000 do 20.000 a ograničenje brzine od 60 kilometara na čas nije dovoljno da bi se uhvatio zeleni talas.
Pre 15-ak dana poginula je 12-godišnja devojčica i to na pešačkom prelazu što je poslednja u nizu opomena nadležnima da život nema cenu.
Iako Pančevački put izgleda kao moderna saobraćajnica – tri trake u oba smera koje su fizički odvojene i dobro osvetljene, na njemu se dešavaju nedopustive nesreće.
Zeleno svetlo na semaforima na Pačevačkom putu traje svega 20-ak sekundi što govori o lošoj signalizaciji koja i one uzorne vozače čini bahatima i nervoznima.
Međutim, vožnja i po ograničenju brzine od 60 kilometara na čas nije dovoljna da se uhvati zeleni talas što znači da su ga nadležni programirali na drugu brzinu ili ga uopšte nisu programirali.
Sasvim je paradoksalno da put sa tri trake, razdelnim ostrvom i odvojenim trakama za skretanje dozvoljava brzinu od samo 60 kilometara na čas te stoga mnogi vozači ne poštuju ograničenje brzine.
Problem rešiv za nula dinara
„Iako nadležni uvek opravdavaju loše saobraćajnice nedostatkom novca, ipak ovaj problem može da se reši sa nula dinara – boljom organizacijom saobraćaja kojom će se zeleni talas produžiti na 90-120 sekundi, kao što je to slučaj sa ulicom Kneza Miloša, i tako omogućiti bolji protok saobraćaja„, kaže Miloš Dimić, inicijator rešenja problema Pančevačkog puta.
Za pasarele ili podzemne prolaze za pešake sigurno nemamo novca ali za sinhronizaciju zelenog talasa moramo imati. Zato apelujemo na nadležne da pomenuti problem reše u što je moguće kraćem roku kako bi sačuvali ljudske živote.