U roku od samo 24 sata dogodile su se dve saobraćajne nezgode na proširenju Zrenjaninskog puta kod petlje „Zbeg“ u smeru iz Borče ka Padinskoj Skeli. Srećom, nije bilo povređenih.
Prva nezgoda dogodila se juče oko 20 h a druga večeras u isto vreme!
Oba automobila izletela su na ostrvo kod proširenja Zrenjaninskog puta pred samom petljom.
Katastrofalni uslovi u saobraćaju uticali su na i prouzrokovali povećan broj saobraćajnih nesreća na ovom delu puta. Kolovoz je u očajnom stanju, horizontalna signalizacija je loša, vertikana signalizacija ne postoji dok je put neosvetljen u dužini od čak 800 metara.
Deonica je opterećena otvaranjem mosta a delimično rešenje u vidu završetka pristupne saobraćajnice kasni.
Krajem februara ove godine dogodio se težak udes na suženom delu Zrenjaninskog puta u kojem je poginula jedna osoba. I tada smo apelovali na nadležne da se posvete pomenutom problemu.
Nismo jedini koji ovaj deo puta smatraju opasnim. Sa nama se slažu i naši sugrađani.
- Želeo bih da Vas zamolim da najozbiljnije i najurgentnije apelujete da se u najkraćem mogućem roku unapredi signalizacija prilikom ulaska na proširenje puta kod petlje Zbeg. Pre tri dana je oboren saobraćajni znak koji upozorava vozače koji dolaze iz pravca Borče i idu ka Padinskoj Skeli tako da više ništa ne moze upozoriti putnike da se radi o proširenju puta, rekao nam je Miloš.
Koliko je ova tačka postala kritična potvrdio je sugrađanin koji svakodnevno prolazi pomenutom deonicom.
– Maločas sam se vraćao kući tom deonicom, čak i ja, koji odlično poznajem taj deo, nisam mogao najsigurnije da se uključim na proširenje. Kiša je padala, horizontalna signalizacija se nije videla, vertikalna signalizacija ne postoji a ne postoji ni ulično osvetljenje na tom najkritičnijem delu puta. Neko će nastradati!
Ako je pomenuta deonica kritična nama koji je poznajemo, kako je onda vozačima koji prvi put prolaze ovom prometnom saobraćajnicom?!
Pozivamo nadležne da reaguju što je pre moguće kako bi sprečili saobraćajne nezgode većih razmera.
Pored vozača ugroženi su i pešaci jer su pešački prelazi neobeleženi i neosvetljeni.
Na pomenutom neosvetljenom delu od 800 metara nalazi se jedno od najgorih stajališta u glavnom gradu, na kojem je sada u kišnom peridou blato do kolena.
Uvođenjem linije 85 pomenuto stajalište je preko potrebno građanima koji tu presedaju sa autobusa 101 i 106, kao i građanima naselja Sivi dom, Pretok i Mali Zbeg.
Pored Miloša kontaktirao nas je i Nebojša koji nas je upitao sledeće:
- Da li postoji neka šansa da skrenemo malo pažnje na pešačke prelaze na preopterećenoj deonici Zrenjaninskog puta kod Malog Zbega, tačnije na dva pešačka prelaza gde je protok saobraćaja i autobuskih linija ogroman a meštani ovog dela Borče izlaze na stajalištima te na pešačkom čekaju po tri minuta ne bi li ih u onom mraku neko video i sam stao? Prvi pešački je na GSP stajalištu „Pretok“, između Zbega i Pretoka, pored kanala a drugi je kod „Tihosa“.
Zato, nadležni, ako želite sačuvati živote, pod hitno treba da sanirate kolovoz, popravite horizontalnu i vertikalnu signalizaciju, postavite osvetljenje, bolje obeležite pešačke prelaze i izgradite stajališta sa „pečurkama“.
Nemamo vremena da čekamo jutro, zato smo večeras u „sitne sate“ poslali mejlove nadležnima: Gradskoj opštini Palilula, Gradu Beogradu, Sekretarijatu za saobraćaj Beograd, JKP „Beograd put“, JKP „Javna rasveta“ i JP „Putevi Srbije“.
Dok se pomenuta deonica puta i kritična tačka ne reše, pozivamo sve sugrađane na OPREZ!!!
Poštovani,
u potpunosti se slažem sa Vašom konstatacijom da je deo Zrenjaninca kod petlje „Zbeg“ nebezbedan i kritičan za odvijanje saobraćaja iz razloga koji navodite.
Želeo bih da napomenem da je što se tiče bezbednosti u saobraćaju na Zrenjanincu, možda pametno inicirati postavljanje katadioptera na betonskim blokovima, kojima je Zrenjaninski put fizički razdvojen na smerove ka i od grada, posebno iz razloga slabe vidljivosti usled nedovoljne osvetljenosti.
Pozdrav,
Goran
Gorane potpuno se slazemo sa vama da to nedostaje nasoj betonskoj ogradi.