Klime u starim autobusima ne rade zbog mogućih požara - www.lobi-info.rs

Leva Obala Beograda Info – LOBI kao HOBI

Klima u starim autobusima GSP-a ne radi zbog mogućih požara-2015

Klime u starim autobusima ne rade zbog mogućih požara

u Vesti od
Cicak – Sve za skolu

Iako klima uređaji povečavaju potrošnju goriva i do 30 %, direktor GSP-a Željko Milković kaže da to nije razlog zbog kog se isključuje rashladni sistem.

Verovali ili ne, pravi razlog što su na mnogim starim autobusima klime ugašene jeste mogući požar.

– U 80 autobusa iz pogona „Kosmaj” morali smo da isključimo klima uređaje jer smo utvrdili da su uzročnici požara. Dovode do opterećenja starih motora i izazivaju početnu paljevinu, ističe Željko Milković.

I dan danas plaćamo grešku jer je ugradnja 140 klima uređaja u vozila koja za to nisu predviđena bila totalni promašaj. Naime, motori vozila koja su stara iz tehničkih razloga ne podržavaju dodatno opterećenje.

  Dok se apeluje na štednju, voda se rasipa zbog kvarova

– Klima u gradskom prevozu ovog leta neće biti ništa bolja, ni lošija nego prošlog, rekao je Željko Milković.GSP 96 BORCA

Od ukupno 1336 vozila GSP-a 621 vozilo je klimatizovano a čak 715 bez klima uređaja. Od 621 klimatizovanih vozila tek dve trećine njih radi što znači oko 400 vozila.

– Polovina našeg voznog parka ima klima uređaj a od toga dve trećine tih uređaja radi. Na novim vozilima, kao što su „solarisi”, 32 MAN autobusa, deset na CNG pogon, KAF tramvaji i beloruski trolejbusi, klima uređaji se redovno servisiraju. Međutim, u 142 autobusa u koja su pre četiri godine ugrađeni klima uređaji svega 30 % ove opreme radi, ističe Milković.

  GSP vozi putem koji će krojiti Portugalci

Sudeći prema statistici, popravka klima uređaja u tim vozilima je, kako kaže Milković, praktično nemoguća.

– Mi smo raspisali tender za delove ali problem je što su nam mnogi radnici koji su popravljali te uređaje otišli. Dok su te klime bile u garanciji, one su održavane, međutim, nakon toga su počele da se kvare. Nažalost, nasledili smo taj problem a pokazalo se da ta ugradnja nije bila svrsishodna, priča Milković.

Mnogi autobusi koji su na ulicama glavnog grada, tačnije četvrtina, ne zadovoljavaju standarde Evropske unije.

– Po tim kriterijumima, autobusi koji su stariji od deset godina i prešli su 800.000 kilometara idu u rashod. Kod nas 25 % autobusa prešlo je čak 1.700.000 kilometara i u proseku su stariji od 11 godina, kaže Milković.

  SKANDALOZNO! Više ne ustajemo trudnicama jer nema nalepnica!

U gradskom prevozu je već „pakao” a tek nas očekaju vrućine koje su iznad trenutnih 30 % (u hladu) a rešenja za vrućine u gradskom prevozu nema.

Povezane teme:

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

*

Poslednje iz Vesti

Idi na Vrh