Leva Obala Beograda Info – LOBI kao HOBI

Klima u starim autobusima GSP-a ne radi zbog mogućih požara-2015

Klime u starim autobusima ne rade zbog mogućih požara

u Vesti od

Iako klima uređaji povečavaju potrošnju goriva i do 30 %, direktor GSP-a Željko Milković kaže da to nije razlog zbog kog se isključuje rashladni sistem.

Verovali ili ne, pravi razlog što su na mnogim starim autobusima klime ugašene jeste mogući požar.

– U 80 autobusa iz pogona „Kosmaj” morali smo da isključimo klima uređaje jer smo utvrdili da su uzročnici požara. Dovode do opterećenja starih motora i izazivaju početnu paljevinu, ističe Željko Milković.

I dan danas plaćamo grešku jer je ugradnja 140 klima uređaja u vozila koja za to nisu predviđena bila totalni promašaj. Naime, motori vozila koja su stara iz tehničkih razloga ne podržavaju dodatno opterećenje.

– Klima u gradskom prevozu ovog leta neće biti ništa bolja, ni lošija nego prošlog, rekao je Željko Milković.GSP 96 BORCA

Zanimljivo:  GSP bez odgovora na probleme sa prevozom na levoj obali

Od ukupno 1336 vozila GSP-a 621 vozilo je klimatizovano a čak 715 bez klima uređaja. Od 621 klimatizovanih vozila tek dve trećine njih radi što znači oko 400 vozila.

– Polovina našeg voznog parka ima klima uređaj a od toga dve trećine tih uređaja radi. Na novim vozilima, kao što su „solarisi”, 32 MAN autobusa, deset na CNG pogon, KAF tramvaji i beloruski trolejbusi, klima uređaji se redovno servisiraju. Međutim, u 142 autobusa u koja su pre četiri godine ugrađeni klima uređaji svega 30 % ove opreme radi, ističe Milković.

Sudeći prema statistici, popravka klima uređaja u tim vozilima je, kako kaže Milković, praktično nemoguća.

– Mi smo raspisali tender za delove ali problem je što su nam mnogi radnici koji su popravljali te uređaje otišli. Dok su te klime bile u garanciji, one su održavane, međutim, nakon toga su počele da se kvare. Nažalost, nasledili smo taj problem a pokazalo se da ta ugradnja nije bila svrsishodna, priča Milković.

Zanimljivo:  Stajališta prema Pupinovom mostu i dalje u očajnom stanju

Mnogi autobusi koji su na ulicama glavnog grada, tačnije četvrtina, ne zadovoljavaju standarde Evropske unije.

– Po tim kriterijumima, autobusi koji su stariji od deset godina i prešli su 800.000 kilometara idu u rashod. Kod nas 25 % autobusa prešlo je čak 1.700.000 kilometara i u proseku su stariji od 11 godina, kaže Milković.

U gradskom prevozu je već „pakao” a tek nas očekaju vrućine koje su iznad trenutnih 30 % (u hladu) a rešenja za vrućine u gradskom prevozu nema.

Povezane teme:

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Poslednje iz Vesti

Idi na Vrh