Leva Obala Beograda Info – LOBI kao HOBI

IMPRESIVNO: 14 hiljada prijava za 10 godina borbe

u Reportaže od
Cicak – Rancevi 25%

Proteklih dana smo imali priliku da upoznamo ljude dobre volje sa leve obale, individualce koji se bore za što lepši kraj.

Udruženje EKO-Pančevački rit gotovo svakodnevno uz pomoć svojih „zelenih patrola“ posmatra ekološku sliku Borče i kanala Vizelj i uvek je u pripravnosti da reaguje.

Još jedan sugrađanin, Branko Janković iz Borče, višestruko ulaže svoje slobodno vreme u raznorazne humanitarne aktivnosti. Ne tako davno, pokrenuo je i sopstvenu akciju čišćenja stajališta.

A jednog, o čijem doprinosu zajednici najviše govore brojke, su nedavno posetili novinari “Blic”-a i kroz razgovor obeležili njegovu desetogodišnju borbu.

Filip Vukša je, a o tome mnogi znaju, dvadesetpetogodišnji aktivista koji je pre tačno 10 godina podneo svoju prvu prijavu nadležnim gradskim službama. U pitanju je znak za biciklističku stazu na Adi Ciganliji koji nikada nije postavljen. Tako je počeo borbu dugu trenutno deset godina sa gradskim službama, od kojih očekuje samo jedno: da postupe po prijavi i primene zakon.

  Osnovci sa leve obale nepobedivi u oblasti ekologije

Pošto je počeo kao maloletnik, imao je dosta birokratskih i zakonskih problema, ali je i pored toga gomilom papira uspevao da zatrpa pisarnicu u Ulici 27. marta.

– Poslao sam ukupno 14.000 prijava, od toga su pola bili upravni postupci pred inspekcijama, a pola je prosleđeno direktno javnim komunalnim preduzećima. Kod kuće ih uredno arhiviram u registratorima. To je sve zanimljivo mojim prijateljima koji me podržavaju – navodi Vukša.

Od tih 14.000 prijava inspektori su pozitivno rešili samo deo. Na sve načine su pokušavali da, kako kaže Vukša, izbegnu odlazak na teren, prebace odgovornost na neku drugu službu, a u poslednje vreme i jednostavno pod izgovorom da stvar nije toliko bitna, uopšte i ne izađu na teren.

– Najteže je raditi sa opštinskim inspekcijama, dok gradske ipak povedu postupak. Međutim, to ne znači da će prijava i uroditi plodom. U mom angažovanju bilo je potrebno mnogo više od poznavanja upravnog postupka. Sa inspektorima sam razgovarao, a Sekretarijatima nudio predloge. Bilo je trenutaka kada sam bio lepo primljen i razgovarao otvoreno o problemima, ali i onih koji nisu bili tako prijatni. Pamtim i slučaj starije inspektorke koja mi se telefonom požalila kako ne može da izađe na teren, jer je u godinama pa ne može da pešači, a tamo gde ne radi rasveta je neprijatno i mračno. Šta da kažete na to, a da ne uvredite ženu koja je u tom trenutku obesmislila svoju profesiju – pita se Vukša.

  Porodična atmosfera u đačkom autobusu (VIDEO)

Posebno mu smeta situacija u poslednjih godinu-dve, kada su pojedini inspektori, tvrdi on, počeli da “izvrću” zakon.

– Prvo su ignorisali zakon, onda su bili primorani da ga poštuju, a sada ga neretko i izvrću. Oni kažu da je to sitnica, da nije važno. Ali, meni su baš sitnice važne. Ako od deset svetiljki pet ne radi, to je i estetski i funkcionalni problem. Ako je samo jedan slivnik zapušen, pun blata i mulja, svako vozilo koje prođe u kišnim danima poprskaće pešake… Klima koja ne radi u autobusu, polasci autobusa koji se ne izvršavaju, to za mene nisu sitnice ako za njih jesu – direktan je Vukša.

  Izbori su pokazali da je Leva obala "napredna"

Vukša je više puta istupao u javnosti, govorio je i na skupovima, ali ističe da nikako nije obojen partijskim bojama.

– Jednako će mi smetati svi komunalni i saobraćajni prooblemi u gradu, ma koja partija bila na vlasti, jer su ti problemi najčešće lako rešivi. Kada govorim na skupovima, govorim kao građanin koji nije zadovoljan stanjem u gradu. – kaže on.

Izvor: Blic

Povezane teme:

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

*

Poslednje iz Reportaže

Idi na Vrh