Penzioneri stariji od 65 godina ne plaćaju korišćenje javnog gradskog prevoza a radnici GSP Beograd apeluju da je takav sistem neodrživ jer je veliki broj povlašćenih putnika a to nije pokriveno dotacijama.
Predsednik Samostalnog sindikata GSP Goran Bradić uputio je apel nadležnima da povlašćene kategorije ne mogu da se voze besplatno a da se taj iznos iz budžeta ne dotira.
„Neodrživo je da se građani stariji od 65 godina voze besplatno, povlašćene kategorije građana po niskim cenama, a da to nije dotirano iz budžeta nadležnog ministarstva ili sekretarijata”, kaže Bradić.
U Beogradu oko 300.000 građana starijih od 65 godina besplatno koriste javni gradski prevoz a to niko ne nadoknađuje.
„To je dovelo do toga da preduzeće ne može da nabavlja opremu, alat i rezervne delove za vozila, što dovodi u pitanje bezbednost putnika. GSP nije i ne može biti gubitaško preduzeće. Zahtevamo hitan sastanak sa gradonačelnikom, gde bismo razgovarali o svim problemima u preduzeću”, istakao je Bradić
GSP u velikim dugovima
Radnici GSP Beograd zabrinuti su za opstanak preduzeća kao i za svoju egzistenciju a smanjenje plate je neminovno.
„Morate biti svesni da će doći do izmena u načinu rada, do smanjenja plata u julu i da to preduzeće nije samostalno jer mu je osnivač grad”, kaže Željko Milković, zamenik generalnog direktora GSP-a.
GSP Beograd neće biti ugašen ali prevoz u prestonici mora biti bolje organizovan kao i sistem naplate karata.
GSP samo znaju da napadaju i kritikuju putnike zbog neplacanja a ne pitaju se da li su oni tome doprineli.
Mozda bi trebalo da znaju da svaki put kad autobusi GSP ne podju na vreme sa pocetne stanice ili kad preskoce polazak sto je veoma cesto na liniji 101 moze se smatrati da je GSP prekrsio ugovor koji je otelotvoren u kupovini autobuske karte a kojom je GSP preuzeo obavezu da ide po redu voznje koji je javno istaknut.
To dalje znaci da druga ugovorna strana, odnosno putnici nemaju obavezu da izvrse svoj deo ugovora, to jest da plate kartu.
Neka GSP misli malo o tome.
NESHVATLJIVO JE DA NEKO KO JE NA BIROU,A NIJE STANOVNIK BEOGRADA,NE MOZE DA IZVADI POVLASCENU KARTU,VEC TRAZE DA SE KUPI KARTA,KAO DA JE ZAPOSLEN.KAKO TA OSOBA UOPSTE MOZE I DA KONKURISE ZA RADNA MESTA U BEOGRADU,AKO MORA DA PLATI PUNU CENU MESECNE KARTE.BIRO JE NA NIVOU REPUBLIKE SRBIJE,A NE NA NIVOU GRADA.
ne mogu da održe firmu jel? neka smanje sebi plate, višak zaposlenih koji rade preko veze, kraduckanje, besplatne godišnje odmore i tako dalje, i da vidiš kako će firma da procveta. ccc, pa nismo mi majmuni da udarate po sirotinji a mi da vam verujemo.
Slazem se da ima mnogo onih koji koriste povlastice kao penzioneri, ali se zaboravlja cinjenica da su ti penzioneri kupovali mesecnu kartu 40 godina i ako je netko otisao u penziju pre navrsenih 65 godina, opet kupovao markicu za penzionere. Konkretno sam kupovao markicu ili pojedinacnu kartu ( zavisno od sistema naplate, nekad nije bilo mesecnih markica ) punih 35 godina i posle odlaska u penziju sam opet kupovao mesecnu markicu po ceni od 1.100 dinara punih 10,5 godina. Kada se sve sabere ovih par godina sto bi se trebao voziti „dzabe“ , sam ja davno dobro platio i otplatio povlasticu. Jos jedna anomalija je da su „domacice“ sa 65 navrsenih godina dobile besplatnu-povlascenu voznju isto kao i zene koje su radile i odradile radni vek i placale godinama prevoz. Zato sam misljenja da ipak treba razgraniciti razne kategorije povlasica i sigurno uzeti u obzir koliko je tko doprineo kasi GSP Beograd. Kod nas se svi trpaju u isti kos, i ako su razlike svakako evidentne, nije isto ako netko radi 40 godina i ode u punu penziju i ako netko radi 15,20 ili 25 godina. Takva je Srbija i iz ove se koze ne moze. Tvrdim kada bi ti koji odlucuju o nasim sudbinama bili obicni gradjani i malo vise bili u okruzenju gradjana da bi sve bilo mnogo drugacije!
U svakoj notmalnoj evropskoj zemlji narod se vozi za dzabe gradskim prevozom.