Kako otkriva gradski urbanista Milutin Folić, u sklopu Unutrašnjeg magistralnog prstena, 2020. godine počeće da se gradi još jedan most preko Dunava, kod Ade Huje, dve godine ranije nego što je prethodno najavljeno.
Saobraćajnica će biti sklopljena od četiri konstrukcije. Sa pristupnim putevima biće dugačka 3.327 metara, a široka 30 metara. Glavni most koji spaja obale biće dugačak 844 metra i imaće dva pilona koji će biti „kapije” ispod kojih će prolaziti brodovi. Predviđeno je da izgradnja traje 36 meseci.
Most bi trebalo da se nalazi na 2,5 kilometara nizvodno od Pančevačkog mosta. Sa banatske strane zidaće se pristupni put na stubovima dugačak 1.216 metara. Imaće dve paralelne konstrukcije. Sa strane Karaburme, prilazna saobraćajnica će biti dugačka 1.160 metara.
Folić je objasnio da je planska dokumentacija usvojena, a u toku je tender za izbor projektanta. Postoje neka idejna rešenja koja su ranije rađena. Direkcija za izgradnju Beograda i izabrani projektant će razrađivati finalni izgled ove saobraćajnice.
Prema njegovim rečima, izgradnjom ovog mosta, dva tunela u centru grada i novim savskim mostom prestonica će biti rasterećena od nepotrebnog tranzitnog saobraćaja. Strategijom razvoja grada i novim generalnim urbanističkim planom okrećemo se ekološki prihvatljivoj hijerarhiji u saobraćaju.
Prioritet imaju pešaci, biciklisti i javni prevoz u odnosu na automobile – objašnjava Folić.
Završetkom novog mosta otvara se mogućnost da se rastereti i obnovi Pančevački most. Novi most je deo spoljne magistralne tangente. Povezaće Pančevački put i Višnjičku ulicu. Od Ade Huje, povezaće se sa Bulevarom kralja Aleksandra i auto-putem za Niš. Severnom tangentom povezan je sa kružnom magistralom sa Pupnovim mostom, a onda do Mosta na Adi preko Bulevara heroja sa Košara.
Daj boze
Још бољи би за леву обалу био мост из Тадеуша Кошћушка према Котежу. Још када би носио трамвај бар, ако не и метро линију.
Нама не треба обилазница колико нам требају везе са градом и локална инфраструктура сваког типа. Само то би био знак да нешто раде за нас, а не за себе и гласове из града.
Као овај мост који је нов…а ипак даља опција већем делу леве обале у односу на супротну, сремску. Земун и нбгд су већини и даље ближи панчевцем. Ето, толико се мислило на грађане ЛО