Leva Obala Beograda Info – LOBI kao HOBI

Od danas saobraćajne kazne po novoj tarifi

u Vesti od
Bitolj – Restoran i kafana

Saobraćajna policija od danas počinje da kažnjava vozače po novoj tarifi u skladu sa usvojenim izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja (ZOBS).

Policija će se fokusirati najviše na tri prekršaja koja u najvećoj meri utiču na izazivanje saobraćajnih nezgoda i na gubitak života, a to su vožnja pod dejstvom alkohola, prekoračenje brzine, ali i na kontrolu nesavesnih roditelja koji nisu obezbedili sedišta za prevoz dece.

Za veliki broj prekršaja u saobraćaju pooštrena je kaznena politika, kaže za Tanjug policijski inspektor MUP-a Aleksandar Radenković, ali, dodaje, da je novi zakon i snizio visinu nekih kazni.

Jedna od brojnih novina je da je količina dozvoljenog alkohola kod vozača smanjena sa 0,3 na 0,2 promila, a vožnja u stanju potpune alkoholisanosti sa dva ili više promila alkohola predstavlja nasilničku vožnju – objašnjava Radenković.

Krivac za gotovo 14 procenata svih saobraćajnih nezgoda sa poginulim licima je alkohol u krvi vozača. U pitanju je praktično svaka sedma saobraćajna nezgoda – napominje Radenković.

Kazne za vožnju u alkoholisanom stanju se po novim pravilima kreću od 10 hiljada dinara u fiksnom iznosu, i 20 do 60 dana zatvora ili rada u javnom interesu od 240 do 360 sati za nasilničku voznju.

  Da li znate da je penjanje na drvo u parku kažnjivo?!

Kada je reč o smanjenim kaznama, on kaže da je reč o jednom broju administrativnih prekršaja kao što je istek važenja vozačke dozvole ili kad istekne registracije vozila.

Zakon je pooštren i za nekorišćenje pojasa u vozilima pa će tako vozači od sada plaćati penale ako ne stave pojas, i to u visini od deset hiljada dinara, dok je ranije to bilo pet hiljada.

“Na žalost, kod nas i dalje veliki broj građana ne koristi sigurnosni pojas, a pre svega na zadnjem sedištu gde se svega 10 odsto građana veže. Poražavajući je podatak da gotovo 60 procenata poginulih vozača i putnika u prošloj godini nije koristilo pojas u toku saobraćajne nezgode” – napominje Radenković.

  PKB škola, dualno obrazovanje, kreativnost i nagrade

Kada je reč o bezbednosti dece, Radenković ukazuje na crnu statistiku da je prošle godine je na putevima poginulo četrnaestoro dece, od kojih je devet bilo u automobilima i zato su kazne drastično povećane.

Za roditelje koji svoje dete prevoze na mestu vozača predviđena je kazna od 100 do 120 hiljada dinara, pored toga, zabraniće se vožnja najmanje osam meseci i sledi kazna od 13 do 15 kaznenih poena. Za prevoz dece na mestu suvozača kazna će od sada biti do 40 hiljada dinara i oduzimanje pet do sedam kaznenih poena.

Kao i do sada, na prednjem sedištu će moći da se prevozi dete koje ima 12 ili više godina, a na zadnjem sedištu, svako dete koje je niže od 135 centimetara moraće imati sedište za dete ili podmetač.

Pored desetina izmena, Zakonom su pojedine kazne uvećane i 100 odsto, poput razgovora mobilnim telefonom, a posebne izmene je pretrpeo deo oko nasilničke vožnje. “Nasilničkom” se smatra ako vozač prekorači brzinu u naselju iznad 90 kilometara na čas, odnosno 100 van naselja.

  Na današnji dan 1860. Palilula je postala beogradski kvart

Izvor: Blic

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Poslednje iz Vesti

Idi na Vrh