Kako broj Kineza u Srbiji raste i kako se računa da će njihov broj biti sve veći, jer usko sarađujemo sa njima i na planu i izgradnji najvećeg tehnološkog centra u regionu i to baš na našoj levoj obali, možemo naslutiti da zajedno sa njima dolazi i sve ono što nam mogu ponuditi.
Tehnološka dostignuća Kine su na znatno većem nivou nego kod nas, pritom oni svakodnevno rade na svom unapređenju, a ovog puta u pitanju je naplata javnog gradskog prevoza.
Beograd nije jedina svetska metropola koja muku muči sa naplatom gradskog prevoza, a definitivno nije ni ona koja je najdalje otišla u rešavanju ovog problema.
U kineskom gradu Šenženu, gradski čelnici pokušavaju da uvedu novi sistem plaćanja karata za metro i autobuse, pa umesto očitavanja karata ili slanja poruka putem mobilnih telefona, korisnicima će se skenirati lice i kada informacija o putniku stigne u centar sa podacima, sa njegovog računa se jednostavno skine iznos jedne karte.
Ovaj revolucionarni način naplate usluge gradskog prevoza sprovodi se u saradnji sa kompanijom “Huavej”, koja je obezbedila algoritam za prepoznavanje lica na skenerima, a prenos informacija sprovodi se preko 5G mreže.
U toku je eksperimentalna primena ovog vida plaćanja na jednoj od glavnih stanica metroa u gradu, ali se još uvek ne znaju rezultati. Ono što ide u prilog ovoj inovaciji jeste to što je Kina omogućila plaćanje računa skeniranjem lica još 2017. godine.
Pitamo se da li bi ovakav nesvakidašnji vid naplate prevoza mogao da zaživi i u našem gradu i da li bi rešio problem neplaćanja karata. U svakom slučaju, za sada, Grad Beograd i dalje pokušava da natera državne i privatne firme da svojim zaposlenima kupuju Busplus markice umesto što im novac isplaćuju na račun ili ruke.