Nakon šest meseci pregovora, odluka je donešena a to je da grad neće raskinuti ugovor sa privatnom firmom jer bi to bio veliki gubitak od 5,6 miliona evra.
Dugi i naporni pregovori vodili su se oko sudbine „Bus plus“ sitema. U nekim trenucima očekivalo se da će biti ukinut. Epilog priče je da su gradski čelnici odlučili da ne preuzmu većinsko vlasništvo u kompaniji „Apeks solušn teknolodži“.
„To je već pominjao gradonačelnik Siniša Mali u obraćanju povodom 100 dana gradske vlasti. Raskidanje ugovora sa ‘Apeksom’ je pravno vrlo kompleksno a gradu bi trebalo mnogo novca za to. Takođe, druga strana bi se verovatno žalila pa bi ceo slučaj predugo trajao,“ izjavio je direktor Direkcije za javni prevoz Uglješa Mitrović.
Obavezno validiranje svih karata prilikom ulaska u autobus?
Razmišlja se o ideji vraćanja pravila da se svaka karta, bez obzira da li je mesečna ili bilo koja druga, mora validirati prilikom ulaska u autobus. Razlog tome je analiza broja putnika na linijama i korigovanje broja autobusa. S druge strane svi znamo da ovo donosi nove probleme jer dobar deo ljudi koji imaju mesečnu kartu ne želi da je validira svaki put kada uđe u autobus. Takođe praviće se gužve prilikom ulaska u autobus. Postupak dok neko izvadi novčanik, pa kartu iz novčanika, pa je validira i krene da je vraća jako dugo traje. I sve to treba da odradi svaki putnik koji uđe u autobus.
Možda ipak postoje druge metode za određivanje broja autobusa po linijama. Možda malo treba poslušati glas naroda i analizirati situaciju na ulicama Beograda, a ne praviti analize iz kancelarije.
Još ako na sve to dodamo da postoji mogućnost da se uvede dozvola kontrolorima da blokiraju kartice koje nisu validirane, a postupak deblokiranja će se plaćati 400 dinara, dobijamo svakodnevnu napetu situaciju u beogradskim autobusima.
Ukidanje godišnje karte za penzionere
Sledeća godina verovatno donosi obaveznu mesečnu kartu za naše najstarije sugrađane. Cena mesečne karte će verovatno zavisiti od visine penzije i na osnovu toga će se formirati nekoliko kategorija. Najjeftinija mesečna karta za penzionere bi trebalo da bude 400 dinara.
„Bus plus“ ostaje u beogradskim autobusima, hteli mi to ili ne. Najavljene mere su nepoželjne u narodu i verovatno će izazvati negodovanje. Nadamo se da će se makar nastaviti sa obnavljanjem voznog parka i da će doći do izmena broja autobusa na nekim linijama kako bi se uspostavio normalan režim vožnje za sve građane Beograda.