I pored toga što je kontrola dobila pojačanje, i pored apela, i pored pooštravanja mera, i dalje je broj validiranih karata procentualno mali. Najviše validiranja na linijama 95, 23 i 16.
Jedna od linija gde je zabeleženo najviše validiranja je linija koja saobraća našom levom obalom – 95. Verovatno zbog toga što je jedna od najdužih linija u Beogradu i samim tim prevozi veliki broj putnika.
U prvih sedam dana od pooštravanja mera evidentirano je nešto više od 2 miliona validiranja. To je mala cifra u odnosu na podatak da gradski autobusi prevezu dnevno 1,6 miliona putnika. U proseku svaki šesti putnik validira svoju karticu.
Direkcija za javni prevoz raspolaže podacima da je od 1. do 8. septembra, radnim danima u proseku beleženo dnevno po 253.221 validacija.
Statistika kaže da su zaposleni oni koji najčešće dopunjuju personalizovane kartice – oni su za sedam dana uplatitli 105.198 dopuna. Penzioneri ih prate u stopu sa 34.452 dopune, zatim slede nezaposleni sa 33.712 dopuna. Studenti i đaci ne mogu sebi da dozvole da kasne na časove i ispite pa sve veći broj njih uplaćuje dopune pa je tako ovaj mesec 26.479 studenata dopunilo svoju personalizovanu karticu, a takođe i 12.723 srednjoškolaca. Invalidi i izbeglice su dopunili 2.025 kartica.
Napadi na kontrolore sve češći
U poslednjih desetak dana povećan je broj napada na kontrole u javnom prevozu. U pitanju su svakodnevne uvrede, dakle verbalni konflikti, ali i fizički napadi posle kojih uglavnom kontrolori završe sa fizičkim povredama.
Oštro osuđujemo svaki vid nasilja i napada na bilo koga pa tako i na kontrolore u autobusima. Ništa se ne rešava nasiljem i niko nema prava da fizički ugrožava nekoga.
Nadamo se brzoj normalizaciji situacije u GSP-u i što skorijem vraćanju punog broja autobusa na ulice kako ne bi dolazilo do gužvi. Preduslov je da prodaja karata skoči. Videćemo kako će to ići u narednom periodu.