Leva Obala Beograda Info – LOBI kao HOBI

Tehnički pregledi pod budnim okom MUP-ovih kamera

u Vesti od
Tara – T2

Poslanici Narodne skupštine danas bi trebalo da usvoje izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja koji predviđa strože uslove za utvrđivanje tehničke ispravnosti automobila.

Jedna od najvećih novina koju predviđuju izmene Zakona, prema rečima Damira Okanovića, direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja, je da svaka stanica za tehnički pregled mora da ima opremu za video nadzor, odnosno za snimanje kompletnog tehničkog pregleda.

Radionice tehničkih pregleda moraće da imaju i dobru internet vezu sa jedinicom MUP-a, tako da praktično uvodimo “sistem Velikog brata” kada su u pitanju tehnički pregledi – objašnjava Okanović.

Razlog za to je, kako kaže, što su se do sada uverenja o tehničkoj ispravnosti dobijala i bez dovoženja vozila na tehnički pregled.

Okanović

I Vladimir Marinković, predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP), smatra da uvođenje video nadzora na linijama tehničkog pregleda predstavlja najbitniju promenu za tehničke preglede i smatra da će izmenama Zakona tehnički pregled prvi put posle dvadesetak godina ponovo dobiti na svrsi i važnosti koju je trebalo da ima i do sada.

Zanimljivo:  Biciklistička staza na Pupinu i dalje ne vodi na levu obalu

On objašnjava da video nadzor neće odmah po usvajanju zakona biti obavezan, i da će će u prvoj fazi biti uvedeno fotografisanje tehničkog pregleda, jer, navodi, neće biti lako za kratko vreme iz “nesistema uspostaviti sistem”, a vlasnici servisa za tehničke preglede imaće rok od tri godine da primene sve odredbe Zakona.

Posle usvajanja Zakona biće usvojen i novi Pravilnik o linijama tehničkog pregleda koji će doneti prve veća promene u odnosu na važeći iz 1984.

Kako kaže, automobili su se za tih 30 i nešto godina dosta promenili, a dobro je, napominje što Pravilnik predviđa rok od tri godine da se svi prilagode prilagode novim odredbama i kako vozači i linije tehničkog pregleda, ali i radnici na liniji tehničkog pregleda.

Zanimljivo:  Višednevni nestanak struje u Kotežu ipak pokrenuo disciplinske mere u EPS-u
Marinković

Marinković skreće pažnju na to da izmena Zakona definiše i minimalno vreme pregleda vozila na tehičkom pregledu, koje za putničko vozilo iznosi 35 minuta, a za teretno 55-60 minuta.

Izmene zakona uvode sada i obavezu da i putnička vozila starija od 15 godina moraju dva puta godišnje na tehnički pregled.

Sasvim je logično i razumljivo da se starija vozila, koja su više izložena kvaru, češće tehnički pregledaju – rekao je Okanović.

Neke od novina koje donose izmene Zakona su i licenciranje i obuka radnika na linijama kako bi mogli da pregledaju automobile sa novim tehnologijama, kao i centralizacija podataka sa linije tehničkog pregleda i stvaranje baze podataka o svim vozilima u Srbiji koja je bitna za Vladu Srbije i sva njena ministarstva.

Izvor: Blic

1 komentar

  1. Prvo, vozim polovan auto koji je star 14 godina. Standard je takav, da velika većina građana Srbije ne može da sebi priušti nov auto, tako da ću od sledeće godine ako usvoje ovo, 2 puta na tehnički pregled. Iskreno, izlišno je bilo šta više komentarisati šta vlast radi. Poskupela je registracija, pa sada 2 puta na tehnički pregled. Divota

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Poslednje iz Vesti

Idi na Vrh