Leva Obala Beograda Info – LOBI kao HOBI

Šta je to što čeka novog gradonačelnika Beograda

u Vesti od
Bitolj – Restoran i kafana

Ko god da na predstojećim gradskim izborima bude izabran za gradonačelnika prestonice, u naredne četiri godine ga očekuje mnogo posla i nekoliko velikih izazova. I to na svim nivoima.

U moru problema i projekata izdvojilo se deset najbitnijih, najkompleksnijih, od kojih neke probleme, iz objektivnih ili subjektivnih razloga, nije uspela do kraja da reši nijedna prethodna gradska vlast.

1. GRADSKI PREVOZ

Naplata prevoza opada iz godine u godinu, skoro polovina putnika se švercuje, a Beograd izdvaja stotine miliona evra za gradski prevoz. Kako ne bi došlo do kolapsa, novi gradonačelnik moraće da reši problem na kreativniji način od svojih prethodnika.

Građani se ne bi ljutili ako bi prevoz bio daleko bolji

Nadamo se da će uzeti i obzir i mogućnost razrade projekta besplatnog gradskog prevoza po ugledu na mnoge uspešne evropske gradove, koji prevoz finansiraju od taksi koje plaćaju firme, a ne građani.

2. VRTIĆI

U poslednje dve godine tri puta je povećan broj dece koja pohađaju obdaništa. Prema zvaničnim podacima na listama čekanja je oko 3.500 mališana, nezvanično verovatno i više. Ko će biti gradonačelnik koji će prvi ukinuti liste čekanja? 

  Još nema gripa, ali je moguć udar u februaru

3. GUŽVE U SAOBRAĆAJU

Samo ove godine na ulicama Beograda se našlo više od 50.000 novih automobila (prvi put registrovanih), pa ne čudi što su saobraćajnice sve zagušenije.

Da bi se to sprečilo neophodno je završiti Obilaznicu oko Beograda, Unutrašnji magistralni prsten, Novi savski most, tunel od Savske do Dunavske padine i onaj od Hipodroma do Banjice, Most na Adi Huji….

Pančevac čeka svoju sanaciju već dugi niz godina

U ovom slučaju, puno posla i veliki projekti. Nadajmo se da će most na Adi Huji konačno doći na red, mada ne bi nam smetalo ni jedno temeljno “osvežavanje” Pančevačkog mosta.

4. DIVLJA GRADNJA

U Beogradu se, definitivno, nikada nije toliko gradilo kao prethodnih godina. Kako legalno, tako i nelegalno. Uostalom i gradski menadžer Goran Vesić je potvrdio da na pet legalnih, dolazi jedna divlja gradnja. Gradska vlast, do sada, nije uspela da se izbori sa ovom pojavom, ali će neko posle izbora morati.

5. DIVLJI TAKSISTI

Iako se nekada čini da ih je manje na ulicama, da nema toliko problema kao ranijih godina, nelagalni taksisti ipak krstare prestonicom i varaju Beograđane i turiste. Posebno je to slučaj oko noćnih klubova, železničkih i autobuskih stanica, naročito pred praznike…

  Ciklon „Tamara“ se ne zaustavlja! Stigli Rusi. Slovenija i Crna Gora šalju pomoć!

6. KANALIZACIJA

Verovali ili ne, ali u 21. veku trećina Beograda je i dalje bez kanalizacije! Ovo je jedan od najkompleksnijih, definitivno i najskupljih izazova sledeće vlasti. Čitava naselja, pa i veći delovi pojedinih opština imaju probleme sa vodom i kanalizacijom. 

Najbolnija tačka leve obale, kanalizacija na koju građani čekaju decenijama.

Sadašnja vlast je najavila rešavanje ovog problema do 2025. godine, a mi moramo priznati da nam je ovo jedna od omiljenih tema i da ćemo nastaviti da pratimo, kako obećanja, tako i rad na stvarnoj izradi kanalizacije za levu obalu opštine Palilula.

7. DIVLJA NASELJA

Nezvanične procene govore da u nehigijenskim naseljima, kojih ima u mnogim delovima prestonice, živi skoro 100.000 ljudi. I kako jedno bude raseljeno, tako nikne drugo. Problem za same stanare ovih neuslovnih zajednica, ali i za komšije iz obližnjih zgrada.

  Održan Sajam obrazovanja u OŠ „Rade Drainac“

8. BEZBEDNOST

Iako ne spada striktno pod gradski nivo, neophodna je veća bezbednost Beograđana na ulicama. Malo-malo pa čujemo za neku pucnjavu ili ubistvo na ulicama, zakazane navijačke tuče, bahanalije u školskim dvorištima, nesreće na igralištima, gradilištima…

9. RUPE NA ULICAMA

Kuda god da krenete kolima, skoro da nema šanse da ne naletite na neku manju rupu ili poveći krater. Sa izuzetkom tek renoviranih saobraćajnica. Radi se o veoma zahtevnom i skupom projektu kojem će buduća gradska vlast morati ozbiljno da se posveti.

Problem koji je dobro poznat na levoj obali

10. METRO

Nema vlasti koja ga nije najavljivala i obećavala, ali ga nijedna još nije realizovala. Menjale su se makete i trase linija, ali je sve ostajalo mrtvo slovo na papiru. Čini se da je zbog sve većih saobraćajnih gužvi ipak kucnuo čas, a budući gradonačelnik mogao bi da ostane zapamćen po tome što je ostvario san Beograđana.

Novi gradonačelnik Beograda moraće da “zasuče rukave”, jer Beograđani znaju šta žele i pamte šta im je obećano.

Povezane teme:

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Poslednje iz Vesti

Idi na Vrh