Sneg, bljuzgavica i voda polagano se povlače sa ulica, a iza njih ostaju krateri, produbljeni i prošireni nakon s nega i leda, ali i bacanja soli u zimskom periodu.
Iako ni pre zimske idile na levoj obali rupe nisu bile ništa neobično, sada su postale daleko ozbiljnije i kritičnije za učesnike u saobraćaju. Često se na društvenim mrežama možemo susresti sa komentarima u kojima se vozači žale da su umalo uništili svoja vozila naletajući na rupe vešto sakrivene zaostalom vodom i bljuzgavicom.
Dešavalo se ove zime i da cela kolona automobila ostane bez guma, a najčešće nisu znali kome i kako da se obrate u ovakvoj situaciji. Važno je znati da vozači, kada na neobeleženim udarnim rupama oštete vozila imaju prava na odštetu.
Kako do odštete?
Da bi ste naplatili štetu potrebno je da policija obavi uviđaj i napravi zapisnik o saobraćajnoj nezgod. Zatim vozač treba da utvrdi ko je odgovoran za deonicu puta na kojoj je do nezgode došlo.
Ako saobraćajna policija ne izađe na teren i ne obavi uviđaj, potrebno je da sami vozači fotografišu oštećenje na kolovozu i na automobilu, naprave što više snimaka iz različitih uglova, kao i da obezbede najmanje dva svedoka nezgode.
Za magistralne, regionalne i autoputeve nadležno je Javno preduzeće „Putevi Srbije“, dok su za lokalne puteve i ulice nadležne opštine ili gradske uprave. Međutim, opština ili grad mogu nadležnost da prenesu na preduzeće za održavanje puteva, kao što je to, na primer, u prestonici JKP „Beograd put“.
Zahtev za naknadu štete iz delatnosti ovog preduzeća podnose isključivo vlasnici vozila u pisanom obliku, a uz svu relevantnu dokumentaciju prilaže se i fotokopija zapisnika uviđaja MUP-a sa saobraćajne nezgode.
Mnogi možda ne znaju da su i poledica na kolovozu na koju vozač nije upozoren, loša saobraćajna signalizacija, pa čak i naletanje na veću životinju na auto-putu dovoljan razlog za tužbu za nadoknadu štete.
I pored toga što je procedura za naplatu štete od putara spora, nekad se čeka i po nekoliko meseci, ipak je na kraju vredna uloženog truda. Primera radi, u 2015. bilo je 230 zahteva za naknadu štete zbog udarnih rupa na kolovozu, ali i trotoaru. „Beograd put“ te godine je na ime obeštećenja isplatio ukupno 6,8 miliona dinara.
Kome prijaviti rupu
JKP „Beograd put“ pokrenuo je akciju „Beograd bez rupa“ u okviru koje sugrađani na sajtu ovog preduzeća mogu da prijave uočenu udarnu rupu ili bilo kakvu drugu nepravilnost na kolovozu na celom području grada.
Pa bilo je slučajeva kad su građani tužili, baš zbog ovih stvari, sudija bi im rekao što brzinu niste prilagodili uslovima puta. A znaka da je kolovoz oštećen nema nigde.